تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰

وعده عمران خان به افغانستان در دیدار با وزیرخارجه طالبان

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با هیات طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، وعده فراهم‌کردن تسهیلات بیشتر تجاری میان دو کشور را داد.

وعده عمران خان به افغانستان در دیدار با وزیرخارجه طالبان

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری افق، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با هیات طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، وعده فراهم کردن تسهیلات بیشتر تجاری میان دو کشور را داده است. هیات طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در اسلام‌آباد روز جمعه با عمران خان دیدار کرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتی نوشته است که متقی در این دیدار از عمران خان خواسته تا تسهیلات بیشتر را در تورخم و چمن و ترانزیت اموال تجاری افغانستان از طریق بنادر پاکستان فراهم کند.

به نوشته بلخی، عمران خان وعده داده که تسهیلات چشم‌گیری در ترانزیت اموال تجاری افغانستان از طریق پاکستان فراهم خواهد شد و همچنین به گندم اهدایی از جانب هند اجازه داده خواهد شد تا از طریق بندر «واگه» به افغانستان انتقال یابد.

عمران خان در مورد صدور ویزا نیز وعده فراهم‎‌کردن تسهیلات بیشتر را داده و از تلاش‌های خود مبنی بر زمینه‌سازی برای تداوم «مساعدت‌های بشردوستانه، حل مشکلات موجود سیاسی افغانستان در سطح بین‌المللی و جلب کمک‌های بشردوستانه اطمینان داده است».

هیات طالبان در یک سفر سه روزه در اسلام‌آباد با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز دیدار و در مورد رشد تجارت میان دوطرف گفتگو کرد.

این هیات همچنین در اسلام‌آباد با نمایندگان کشور‌های "تروئیکای توسعه‌یافته‌" نشست داشته است.

صادق خان، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نوشته است که نمایندگان تروئیکا نتایج نشست خود را با سرپرست وزارت خارجه طالبان شریک کرده است.

کشور‌های آمریکا، روسیه، چین و پاکستان که عضو تروئیکای توسعه‌یافته‌اند، اخیرا در اسلام‌آباد در مورد افغانستان نشست داشته‌اند و در این نشست بر تشکیل دولت فراگیر و حق دسترسی دختران به آموزش تاکید کرده‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان