تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برآورده‌کردن انتظارات مردم در توان دولت نیست/ دولت اول باید خزانه را پر کند

نماینده تهران در مجلس یازدهم می‌گوید: برآورده‌کردن برخی انتظارات مردم در توان دولت نیست، چون دولت باید همت خود را به کار بگیرد تا اول از همه، خزانه را پر کند؛ موضوعی که متاسفانه دولت قبل از آن غفلت کرد.

مصطفی میرسلیم

رویداد۲۴ محمد آیتی: چند سالی است که اعتراضات مردمی در کشور رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. اعتراضات اواخر دهه ۷۰ و پس از انتخابات سال ۸۸ را باید جزو اعتراضاتی دانست که ریشه‌های سیاسی داشت، اما اکثر اعتراضاتی که از دهه ۹۰ شروع شده و تا به امروز که در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته‌ایم ادامه پیدا کرده، جنسی اقتصادی دارد.

بی‌تردید پایه اصلی اعتراضات اقتصادی در کشور به تبع تحریم‌های سخت بین‌المللی علیه ایران که از اوایل دهه ۹۰ و در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بود، شکل گرفت. چند سالی هم هست که با خروج آمریکا از برجام و با تکیه بر شعار «فشار حداکثری» بر ایران، چرخ اقتصاد مملکت دیگر به مانند گذشته نمی‌چرخد، هرچند که این موضوع دلیل اصلی است، اما نباید از مولفه‌هایی مثل سوءمدیریت برخی از مسئولان و شیوع ویروس کرونا هم در تشدید بحران‌های اقتصادی غافل شد.

در چند سال اخیر به قدری اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم وخیم شده که هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم باید خود را آماده خبر یا خبر‌های بدی بکنیم که تنها نشان از کوچک‌شدن سفره‌هایمان دارد.

پس از پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای سخت در حال تبلیغ‌کردن روز‌های بهتر اقتصادی در آینده نه چندان دور برای مردم بودند، اما اکنون که بیش از ۱۰۰ روز از عمر دولت سیزدهم گذشته است، آمار و ارقام‌ها نشان از این دارد که نه تنها شعار بهبود اوضاع اقتصادی مردم محقق نشده که تورم‌های لحظه‌ای امان جامعه را هم بریده است.

اعتراضات صنفی همچنان با قدرت ادامه دارد و اگر فردی راهش به خیابان مجاهدین اسلام در تهران بیفتد حتماً می‌تواند این موضوع را به طور عینی در مقابل مجلس شورای اسلامی ببیند. سیدمصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس یازدهم معتقد است که اعتراضات و گله‌های مردم کاملاً به حق است و باید راهی برای برون‌رفت از این اوضاع پیدا کرد. او به رویداد۲۴ می‌گوید: انتظارات مردم که مرتباً هم ادامه دارد، به حق است و اکنون وقت پاسخگویی مسئولان به آن‌هاست. هرچند به طور مثال دولت سیزدهم در خصوص واکسیناسیون عمومی توانست تا حد قابل ملاحظه‌ای به انتظارات مردم پاسخ دهد، اما این روش و منش باید به دیگر حوزه‌ها هم تعمیم داده شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: گرفتاری‌های روزمره مردم بسیار زیاد شده است و این روند نابسمان نمی‌تواند بیشتر از این به درازا بکشد. خیلی‌ها امکان دارد بخواهند از این وضعیت نامساعد اقتصادی سوءاستفاده کنند و با دامن‌زدن به این شرایط، وضع را بدتر از این بکنند. از این‌رو باید دقت داشت که گرفتار این حربه نشویم.

وی اظهار داشت: برآورده‌کردن برخی انتظارات مردم در توان دولت نیست، چون دولت باید همت خود را به کار بگیرد تا اول از همه، خزانه را پر کند؛ موضوعی که متاسفانه دولت قبل از آن غفلت کرد. به هر حال اعتراضات و گله‌هایی نسبت به عملکرد‌ها هست که این موضوع از زبان نمایندگان مجلس هم مطرح شده است. ما بازتاب صدای مردم هستیم و اگر حرفی یا انتقادی نسبت به دولت از تریبون مجلس مطرح می‌شود به خاطر این است که منعکس‌کننده حرف جامعه هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
2
شماها که بیش ازیکسال در مجلس تشریف دارید چه گلی به سر ملت زدید دیگ به دیگ میگه روت سیاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
2
ازجیب مردم خزانه روپرکنید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
2
دولت قبل غفلت نکرد،شما وهمفکران شما نگذاشتید تحریمها لغو شوند،
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان