تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیات حکم محرومیت معلم نیشابوری؛ به تبلیغ علیه نظام متهم شدم

معلمان یکی از گروه‌هایی هستند که معمولا در خصوص فعالیت‌های آنها حساسیت‌هایی وجود دارد. حالا نوبت به معلم اهل نیشابور رسید که با یک حکم عجیب مواجه شود.

تبلیغ علیه نظام

رویداد۲۴ شادی مکی: یکی از گروه‌هایی که به دلیل انجام فعالیت‌های صنفی و اظهار‌نظر در موارد مبتلابه جامعه سریعا مورد مواخذه قرار می‌گیرند معلمان هستند. سخنگوی کانون صنفی معلمان  نمونه‌ای از همین معلمان است. ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند، بازداشت و محاکمه شده او آبان ماه سال گذشته آزاد و چند ماه پیش به دلیل انجام فعالیت‌های صنفی و با وجود تحمل مدتی حبس، نهایتا از آموزش و پرورش اخراج شد.

از این دست برخورد‌ها با معلمان سابقه‌ای دیرینه دارد حالا هم نوبت به یک معلم نیشابوری رسیده که به دلیل انجام فعالیت‌های آموزشی و البته اظهار نظر به عنوان یک شهروند و یک فرد فرهیخته در امور مهم کشور که دغدغه تمامی مردم است با دردسر مواجه شود.

عبدالرضا قندهاری یکی از معلمان اهل نیشابور است که ۲۶ سال سابقه خدمت در حوزه آموزش کشور را در کارنامه کاری خود دارد. فعالیتی که ۱۶ سال آن در تدریس گذشته و ۱۰ سال بعدی در فعالیت به عنوان معاون و مدیر مدرسه.

قندهاری حدود ۶ سال پیش فعالیت خود را به عنوان مدیر مدرسه ابتدایی با نام فرهنگیان فردوسی آغاز می‌کند. این روزها، اما این معلم کهنه‌کار با حکمی عجیب مواجه شده است. محرومیت دو ساله از فعالیت به عنوان مدیر مدرسه از سوی هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش کل استان خراسان رضوی. با او گفتگویی داشته‌ایم تا ابعاد این پرونده را برای ما روشن کند.


بیشتر بخوانید: محمد حبیبی از زندان آزاد شد


قندهاری به رویداد‌‌۲۴ می‌گوید: من دانش آموخته جامعه‌شناسی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در نیشابور هستم در واقع علاوه بر فعالیت آموزشی فعالیت‌هایی اجتماعی و سیاسی نیز دارم و در فضای مجازی فعال هستم.

خرداد ماه است که او در جریان ثبت یک شکایت علیه خود در هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان رضوی و قوه قضاییه قرار می‌گیرد، او در این باره می‌گوید: پرونده من در قوه قضائیه همچنان در جریان بوده و رایی صادر نشده است، اما از طرف  هیات تخلفات اداری رای محرومیت ۲ ساله از پست‌های مدیریتی برای من صادر شده است. در واقع یک پرونده به دو محکمه ارجاع داده شده است.

به گفته او عناوین اتهامی وارد شده به وی ناشی از فعالیت‌هایش در حوزه صنفی و همچنین فعالیت‌هایی‌است که در فضای مجازی داشته است. توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی همچنین حضور در تجمعات صنفی معلمان، اعتراض به نصب پوستر رهبری در کلاس درس و پخش آهنگ غیرمجاز در مدرسه از جمله عناوین اتهامی او در رای صادره و مصادیقی است که برای این اتهامات آورده شده است.جزئیات محکومیت معلم نیشابوری به دو سال محرومیت ازمدیریت/ با نحوه مدیریتم مشکل داشتند به تبلیغ علیه نظام متهم شدم!

وی ادامه می‌دهد: ابتدا من را به هیات تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی احضار و موارد اتهامی را برای من شرح دادند. مثلا من در جایی نوشته بودم «فرمودند که واکسن انگلیسی نمی‌خریم، چون اعتمادی به انگلیس نیست، الان خوشحالیم که نشریه انگلیسی لانست واکسن برادر پوتین را تاکید کرده است» این جمله به صورت عجیبی از مصادیق توهین به رهبری عنوان شده است و من از این موضوع در تعجبم. همچنین حضور من در تجمع صنفی در سال‌های گذشته را نیز جزو موارد اتهامی آورده‌اند.

قندهاری می‌گوید: اصل ماجرا، این است که با سبک مدیریتی من در این مدرسه مشکل داشتند و به همین دلیل هم با ردیف کردن یک سری از اتهامات رایی مبنی بر دو سال محرومیت از مدیریت را برای من صادر کرده‌اند که در تاریخ سوم مهر ماه به من ابلاغ شد و در حال حاضر هم در مدرسه‌ای دیگر به عنوان معاون اجرایی مشغول به کار هستم.

این مدیر برکنار شده بیان می‌کند: مدتی پیش از طرف شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان با من تماس گرفتند و خبر این رای را طی یک اطلاعیه منتشر کردند و این تنها حمایتی بوده که از من شده است.

وی می‌گوید: در حال حاضر می‌توانم در در دیوان عدالت اداری نسبت به رای صادره اعتراض کنم که هنوز در این زمینه اقدام نکرده‌ام. نکته مهم برای من آن است که در طول مدیریت من بر مدرسه فرهنگیان فردوسی این مدرسه تبدیل به مدرسه‌ای شاخص شد تا آنجا که معاون وزیر آموزش و پرورش دولت قبل طی تماسی بابت فعالیت‌های من در حوزه پرورشی از من تشکر کرد اما آموزش و پرورش شهرم برایم پرونده‌سازی‌کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
10
اگر مردم مقامات را نهی از منکر کنند توهین است آیا خدا گفته فقط اصحاب قدرت و ثروت حق دارند دیگران را نصیحت کنند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
5
شما یک معلم منتقد را تحمل نمی کنید،چطور میخواهید با مخالفانتان گفتگو کنید؟آیا شیوه نبی مکرم اسلام و علی علیه السلام هم اینگونه بود، قطعا نبوده پس الگوی شما کیست؟
نظرات شما
پیشخوان