تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رویداد۲۴ افشا می‌کند؛

جزییات تکان‌دهنده مالی در پتروشیمی امیرکبیر/ فیش حقوقی نجومی فقط نوک کوه یخ است!

فیش حقوقی نجومی تعدادی از مدیران پتروشیمی امیرکبیر دیروز در رسانه‌ها منتشر شد، اما اسنادی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد، ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که تاکنون پنهان مانده است. جزییات جدید درباره برداشت‌های نجومی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر را در این گزارش بخوانید.

فیش حقوقی پتروشیمی

رویداد۲۴ هما حسینی: فیش حقوقی یک ماه برخی مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. تصاویر این فیش‌ها نشان می‌داد، دریافتی مدیر مالی این شرکت در اردیبهشت ماه ۲۱۵ میلیون تومان، مدیر منابع انسانی این شرکت ۱۲۵ میلیون تومان و رییس حراست این شرکت ۸۴ میلیون تومان بوده است.

تصاویر این فیش‌ها با خشم بسیاری از کاربران همراه شد و همه انتقاد می‌کردند که چطور در وضعیت معیشتی دشوار مردم برخی مدیران چنین حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند. شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در اطلاعیه‌ای درباره حقوق برخی مدیران خود نوشت: «با توجه به انتشار برخی تصاویر تحت عنوان فیش های حقوقی نجومی تعدادی از مدیران یکی از شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در فضای مجازی، به آگاهی می‌رساند براساس اطلاع واصله از مراجع ذیصلاح و پیرو بررسی‌های انجام شده، اسناد منتشره، فیش حقوقی نبوده و فاقد اصالت از این لحاظ است. ضمن آنکه طبق اطلاع داده شده برخی از ارقام مربوط به مزایای غیر مستمر مندرج در این تصاویر اساسا ‌مرتبط با پرداخت‌های سنوات گذشته بوده که بصورت تجمیعی در یکماه منظور شده است.»

فیش حقوق پتروشیمی امیرکبیر

پاسخ شرکت بسیار عجیب بود و اتفاقا تناقض‌های بیشتری به ماجرا افزود؛ از یکسو آنها ادعا کرده بودند که این «فیش حقوقی فاقد اصالت است و درست نیست»، اما از سوی دیگر توضیح می‌دهند که «ارقام پرداخت شده مربوط به مزایای غیرمستمر یا پرداخت سنوات گذشته بوده است!»

همچنین آنها توضیح نداده‌اند که این مزایای غیرمستمر چگونه بیش از یکسال ادامه داشته است. عجیبت تر آنکه بعد از تکذیب پتروشیمی امیرکبیر وزارت کار از اخراج هر سه نفر از مدیران نجومی بگیر خبر داد. این یعنی تکذبیه‌ای که توسط مدیران پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر صادر شده حقیقت نداشته است و دروغ بوده است.

پیگیری‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد، ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از ارقامی است که در تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آمده و اسنادی که به دست این رسانه رسیده نشان می‌دهد در شرکت پتروشیمی امیرکبیر پرداخت‌های خارج از سیستم به کرات اتفاق افتاده است.

طبق گزارش حسابرس مجموع دریافتی علی جابری مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر در سال ۹۹ و ۷ ماهه ابتدایی امسال ۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان بوده، درحالی که طبق حقوق پایه مصوب باید طی این مدت ۱۴۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده؛ یعنی این مدیر بیش از ۱۰ برابر بیشتر از حقوق پایه خود پول تحت عنوان کارانه، کارت هدیه، پاداش نقدی و کارت دریافت کرده است.

علی جابری مدیر منابع انسانی شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر

علی جابری پتروشیمی امیرکبیر


بیشتر بخوانید: گمشدگان پرونده فساد پتروشیمی / متهمانی که نامشان در پرونده پتروشیمی بود اما در محاکمه غیب شدند! +نمودار


مدیر مالی این شرکت یعنی فرهاد رحیمی هم نجومی‌بگیر دیگر شرکت پتروشیمی امیرکبیر ماهشهر است. رحیمی مدیر امور مالی باید در سال ۹۹ و ۷ ماهه امسال ۱۳۶ میلیون تومان حقوق می‌گرفته، اما در مقابل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافتی داشته است؛ یعنی تقریبا ۱۲ برابر بیشتر از حقوق پایه خود از شرکت به حساب خودش واریز کرده است.

در گزارش حسابرس رسمی پتروشیمی امیرکبیر توضیح داده شده که برداشت‌های ابهام آلود مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر به صورت نقدی و کارت هدیه بوده تا نه جایی ثبت شود و نه لازم باشد مالیات آن را بپردازند. البته این مورد تنها مورد فرار مالیاتی مدیران این شرکت نیست. از تیرماه امسال مدیر امور مالی پتروشیمی امیرکبیر مالیاتی از پرسنل کسر نکرده که این کار به لحاظ قانون درست نبوده است.

یکی از ترفند‌هایی که این مدیران شرکت پتروشیمی داشته‌اند، این بوده که با هماهنگی یکدیگر به حساب شرکت کارت هدیه می‌خریدند و لیستی از اسامی گیرندگان را خودشان تهیه می‌کنند بدون اینکه واقعا این کارت‌ها را به پرسنل بدهند، چراکه هیچ رسیدی از سوی پرسنل در رابطه با دریافت کارت هدیه موجود نیست. تا جایی که خود مدیر مالی در جلسه با حسابرس اقرار به در اختیار داشتن مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان کارت هدیه در صندوق شخصی خودش کرده است. همچنین حسابرس اعلام کرده که اموالی از شرکت خارج و تبدیل به پول نقد شده بدون اینکه اثری از آن در حساب‌های مالی باشد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد مدیر قبلی این شرکت هم با همین ترفند‌ها پول زیادی به جیب زده و بعد هم از شرکت رفته است. به طوری که حسابرس گفته مدیر عامل قبلی شرکت ۷۲۰ میلیون تومان کارت هدیه به حساب شرکت گرفته بوده که به پرسنل هدیه دهد، اما هیچ رسیدی از آن موجود نیست. بعد از پیگیری‌های مکرر مدیرعامل قبلی دست نویسی از نام اشخص برای اعلام مصرف این کارت‌ها به شرکت ارسال می‌کند، اما به گفته حسابرس امکان راستی‌آزمایی این لیست دست‌نویس اساسا ممکن نیست.

ترفند دیگر مدیران این شرکت ثبت سفارش ورزشی است؛ بدون اینکه کالایی در ازای آن وارد شرکت شود. امور ورزش این شرکت امسال چند ده فقره درخواست خرید برای لباس ورزشی صادر کرده و همه این درخواست‌ها از یک فروشگاه بوده، حالا معلوم شده که اجناس به شرکت وارد نشده و تنها تعداد اندکی از وسایل در انبار مواد شیمیایی موجود است.

مدیر منابع انسانی پتروشیمی ماهشهر چگونه خانه‌دار شد؟

اما نقطه اوج اقدامات برخی مدیران شرکت پتروشیمی در واگذاری خانه به مدیران قابل مشاهده است. در اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده، چنین آمده که جابری قبلا یکی از نیرو‌های تامین اجتماعی بوده و به عنوان مدیر منابع انسانی وارد مجموعه امیرکبیر می‌شود و از همان ابتدا عضو کمیته مسکن می‌شود. او به محض ورود خود به این کمیته مصوبه‌ای را به تایید می‌رساند که براساس آن مدیران و روسای شرکت در صورتی که منزل سازمانی نداشته باشند، بدون در نظر گرفتن امتیاز مسکن می‌توانند اقدام به رهن منزل سازمانی کنند. همپچنین در ادامه تصویب می‌کند که شرکت می‌تواند اقدام به «واگذاری منازل در تملک» کند. براین اساس در زمان واگذاری شاغل در منزل مسکونی مورد واگذاری سکنی داشته باشد. نتیجه این مصوبات خیلی جالب است. جابری مدیرمنابع انسانی و تصویب کننده این مصوبات، یک منزل ۲۶۳ متری ۱۵ سال اجاره به شرط تملیک را تصاحب می‌کند.

گزارش حسابرس درباره این دو مدیر شرکت پتروشیمی و ترفند‌هایی که برای ثبت فیش حقوقی نجومی و صاحب خانه شدن آن‌ها داشته‌اند، شاید مشتی نمونه خروار از آن چیزی است که در شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی در جریان است؛ و فقط گاهی نمونه کوچکی از در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
11
فقط خدا لعنتون کنه، این قدر هست، که دیکه کسی به ارقام کوچک کاری نداره، مسئولینی از جنس ..که فقط به مردم می گن تحمل کنن، جالب با زمان تحریم اقتصادی پیامبر خودشون مقایسه می کنن، اون موقع پیامبر از همه بیشتر سختی کشیدن،الان مسئولین و اقازاده ها روی پر قو زندگی میکنن، مردم به نون شبشون محتاج، مردم تحمل کنید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
10
توپتروشیمی عسلویه هم چه اختلاسهایی که نمیشه فیش حقوقیشون روکتمان می کننداین جورکه پیمانکاران وخانواد6 هاشون پول خرج می کنندمعلومه اونجاچه خبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
9
این بابا با این حقوق تاکربلا که هیچ، تا قدس هم پیاده میره !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
4
وقتی فیش محرمانه میشه همینه دیگه

فقط اسنادی که مربوط نظام مقدس جمهوری اسلامی و هر چیزی که برای نظام و کشور محرمانه است باید محرمانه باشد

حتی هیچ جیز شخص ریاست جمهوری رهبری ،مقننه و دفترهایش نباید محرمانه باشد
چه برسد فیش مسولان
هيواپریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
1
5
نوش جان‌ بخورید بیت المال دیگه ، ولی‌ خداييش ديگه کم حضرات جانماز آب بکشند، ديگه حنای هیچ مسئولی توي ايران برا مردم رنگ نداره، ننگ به‌ همه شماها که‌ تا دست کثيف تون رومیشه سریع تکذیب می‌کنید، من نمی‌دونم واقعأ جايگاه سازمان بازرسی کجاست،
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
2
افشاگری که در مورد این حقوقهای نجومی چیز تازه ای نیست.قبلا از این فیش ها زیاد منتشر شده فقط مردم از این ناراحتن که چرا این افراد عضو هییت مدیره با استفاده از رانت و لابی فرضا با مدرک ادبیات فارسی و علوم اجتماعی و یا علوم سیاسی عضو هییت مدیره یک شرکت یا کارخانه ای چون سیمان و پتروشیمی و.. شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
2
امیدوارم خداوند اینهارو به سزای اعمالشون برسونه کنه ما هم لنگ دو کیلو مرغیم
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
1
قوه قضاییه برخورد جدی وقاطع کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
1
یعنی از امام حسین و کربلا هم شرم نمیکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
1
دوستان سلام
اگرنجومی بگیران رامحاکمه نکنندوبه مجازات نرسانند
درحق قشرزحمت کش جامعه ظلم است اگرعبرت سازی شروع نشودبحران اعتمادومشر وعیت مسئولان ایجادمی شود قوه قضائیه باید به وظایف ذاتی خودبعنوان مدعی عموم عمل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
2
متاسفانه در تمام پتروشیمیها این جریان وجود دارد مسافرتهای خارجی
کارتهای هدیه پاداشهای کلان که حتی در فیش حقوقی ثبت نمیگردد
پارتی بازی در عزل و نصب ها و استخدام نیرو
فساد گسترده
دزدیهای کلان
از ابتدا هم به همین منوال بوده است
به نظر من باید تمام مدیران نفتی اموال الان بررسی و بازخواست گردند
در تمام مجتمعها
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
2
چرا یکبار برای همیشه حقوق همه کارکنان پتروشیمی های کشور وشرکت نفت را بررسی و اعلام نمیکنند،بی شک همه جا اینطور است فقط این رو شده...
وجدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
2
0
باسلام به دوستان
تا وقتی جیزی مشخص نشده و راست ودروغش اثبات نشده لطفا وجدانتون را زیرپا نزارید و کسی راقضاوت نکنید. کسانی که این معرکه را راه انداختن نفرات معلوم الحالی هستند که متاسفانه جو را جوری به نفع خود کردن که من وشما به راحتی قضاوت میکنیم. خواهشا این خبرهایی که با قصد و غرض
توسط این دوستانی که به اصطلاح اسم خبرنگار و ازاد برای خودشون دست وپا کردن عاقلانه قضاوت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
شما مدرک و سند و ادله خودت را ارائه بده وجدان جان بعد نگران وجدان مردم باش! شما از کجا مطمئنی که دروغ است و دروغش اثبات نشده؟ اگه مدرک دیگری دارید و ارائه نمیدید پس گناه قضاوت مردم هم بر گردن شماست وجدان عزیز!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
همشون باهم هستند بازرسی هم از خودشون هستش
علی
|
Sweden
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
0
حبس تا مرگ یا اعدام شایسته ی این منافقین است
منصور البوغبیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
1
بازرسی ها و نهاد نظارتی ها به منابع مالی دخترش و همسرش هم سربزنید ببینند چه خبرا و در آخر اخراج نشد هیچ مشاور مدیر عامل شد و نوکرش به نام نیک نسب هم جای خودش گذاشته منابع انسانی که این آقا بدون اجازه جابری آب هم نمی خورد بدتر نشد بلکه واسش بهتر شد
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
0
خدای امام حسین بزنه کمرت. دزد بی شرف. جالبیش اینه هنوز هم میچاپن و بیشتر از همیشه و با اعتماد به نفس بالاتر به دزدی خودشون ادامه میدن هیچ کارشونم نداشتن.... وای بر شما..
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
تو پتروشیمی مسچد سلیمان ی کار جوشکار ماهی 50میلیون میگیره اون باید چی بگیم تمام پتروشیمی ها دزدن تو ایران
نظرات شما
پیشخوان