تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

بدری: حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن به شرط انتقال تکنولوژی

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر قرار باشد حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران جدی شود باید به شرط انتقال تکنولوژی باشد. آن‌ها اکنون دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در رابطه با سریع‌سازی و سبک‌سازی را دارند و اگر حاضر باشند با این شرط، پروژه را قبول کنند ما هم استقبال خواهیم کرد.

بدری

رویداد۲۴ سیدابراهیم رئیسی پیش از موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داده بود و حال که در قامت رییس قوه مجریه قرار گرفته بر این وعده تاکید دارد و گفته می‌شود مقدمات این کار هم صورت گرفته است.

حال چند صباحی است که خبر می‌رسد بناست از ظرفیت چینی‌ها برای تحقق این شعار استفاده شود. از این‌رو به سراغ نایب رییس کمیسیون عمران مجلس رفتیم تا ماجرا را از او جویا شویم.

صدیف بدری به نشان تجارت گفت: فعلاً صحبت حضور چینی‌ها برای جلو بردن پروژه ساخت چهار میلیون مسکن در حد شایعه است و تاکنون در این رابطه حرف مستندی از سوی دولت نشنیده‌ایم.

وی افزود: به نظر من، شرکت‌های داخلی، انبوه‌سازان، پیمانکاران و مهندسین ایرانی بسیار توانمندتر از چینی‌ها هستند و باید برای ساخت واحد‌ها از توانایی‌ها و قابلیت‌های داخلی استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد حضور چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران جدی شود باید به شرط انتقال تکنولوژی باشد. آن‌ها اکنون دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در رابطه با سریع‌سازی و سبک‌سازی را دارند و اگر حاضر باشند با این شرط، پروژه را قبول کنند ما هم استقبال خواهیم کرد.

این نماینده اردبیل اظهار داشت: امکان نوع دیگری از همکاری هم وجود دارد، اینکه آن‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کنند و بعد در قبال دستمزد با ما تهاتر داشته باشند. این موضوع هم می‌تواند قابل بررسی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ساخت مسکن ، مسکن ملی
نظرات شما
پیشخوان