تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
رئیس سازمان غذا و دارو:

سیاست وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی مخصوصا بیماران خاص و صعب العلاج و مزمن است.

واردات دارورویداد۲۴ رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی مخصوصا بیماران خاص و صعب العلاج و مزمن است.

دکتر بهرام دارایی درباره سیاست وزارت بهداشت درباره ارز ترجیحی برای دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: سیاست دولت و وزارت بهداشت ادامه پرداخت ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی مخصوصا بیماران خاص و صعب العلاج و مزمن است.

همچنین دکتر حیدر محمدی_ مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: ما هیچ گونه اقدامی در این باره نکرده‌ایم. بعضی از اقلامی را که تولید داخل داشته از اردیبهشت سال گذشته، آزاد کردیم که این کار هم برای حمایت از تولید است که آنها هم اقلام جانبی بوده‌اند یا ارزبری محدودی دارند.

وی افزود: اکنون ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم. باید آنها این تصمیم را بگیرند و منابع این موضوع را هم پیش بینی کنند. ما تا منابع را نبینیم، نمی‌توانیم ارز را آزاد کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، محمدی گفت: داروهای بیماری‌های خاص، خط قرمز ما است. برای آزاد کردن ارز این بیماری ها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه ها داده و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند تا به محض اینکه ما این داروها را آزاد کردیم، بیمار احساس بالا بودن قیمت دارو نکند. فقط در این شرایط ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان