تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

بورس امروز سبز می‌شود یا قرمز؟

در ابتدای هفته اول آذر شاخص لباس قرمز بر تن کرد و به کانال ۱.۳ میلیونی سقوط کرد، دو روز را در این محدوده به سر برد و پس از آن، در روز دوشنبه، لباس سبز پوشید و تغییر کانال داد.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ برای پیش بینی بورس امروز – شنبه ۶ آذر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. شاخص در هفته اخیر در یک بازی رفت و برگشتی میان دو کانال ۱.۳ میلیون و ۱.۴ میلیونی در نوسان بود. در حالی که در ابتدای هفته به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرده بود، روز دوشنبه به کانال ۱.۴ میلیونی برگشت اما روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۱۰ هزار و ۴۴۷ واحد ریزش کرد و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برگشت. شاخص هم‌وزن نیز افت هزار و ۵۷۱ واحدی داشت. شاخص کل فرابورس نیز کاهش ۱۸۱ واحدی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۱۳۷ نماد رشد قیمت و ۳۴۶ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۲۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

    سهم‌های صعودی

    روز چهارشنبه در بورس شرکت دوده صنعتی پارس (شدوص)، پارس الکتریک (لپارس) و تولید محور خودرو (خمحور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) و کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

    سهم‌های نزولی

    در بورس شرکت سایپا شیشه (کساپا)، پارس مینو (غپینو) و صنایع جوشکاب یزد (بکاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، توکا ریل (توریل) و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


    بیشتربخوانید: وعده بزرگ بورس عملی می‌شود

    عرضه و تقاضای بازار

    عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۱۵ میلیارد تومانی بسته شد.

    در پایان معاملات چهارشنبه تنها ۳۲ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۳۲ نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته ۲۶ درصد کاهش یافت و ۱۱۰ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۳ درصد افت کرد و در رقم ۱۲۵ میلیارد تومان ایستاد.

    سهم‌های پُرتقاضا

    روز چهارشنبه نماد لپارس (شرکت پارس الکتریک) با صف‌ خرید ۱۸ میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لپارس، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) بیشترین صف خرید را داشتند.

     سهم‌های صف فروش

    روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳۴ میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) و زکشت (شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین صف فروش داشتند.

    منبع: اقتصاد نیوز
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان