تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
وزیر بهداشت:

احتمال ورود کرونای آفریقایی به کشور/ فکر نکنیم با انجام واکسن کار تمام است

وزیر بهداشت، شعار «ایران قوی» را مورد تاکید قرار داد و گفت: واکسیناسیون کشوری علیه کرونا یک حماسه ملی بود.

شمار مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ بهرام عین اللهی، روز یکشنبه در همایش ملی «ره آورد خدمت» در مرکز همایش‌های رازی، افزود: ما توانستیم با مدد الهی از فاجعه کرونا نجات پیدا کنیم. روزانه ۷۰۰ مرگ و میر کرونایی داشتیم و این دردناک بود.

وی با اشاره به همراهی مردم و مسئولان، دستگاه‌های مختلف، نیروهای انتظامی و بسیج در مقابله با کرونا، گفت: واکسیناسیون یک حماسه ملی بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: دنیا در موضوع واکسیناسیون، قدرت ایران را شناخت و این فقط با حمایت مردم بود.

عین اللهی به شهدای مدافع سلامت اشاره کرد و گفت: همه کادر سلامت در پاندمی کرونا تلاش و ایثار کرده‌اند. در شرایطی که شبانه روزی وسط معرکه بودند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه ۸۵ درصد مردم تک دوز واکسن را زده‌اند و افزود: حدود ۷۰ درصد ۲ دوز کامل واکسن کرونا انجام شده است.

وی با اعلام اینکه حدود ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کشور شد، گفت: البته ما شدیداً به واکسن‌های تولید داخل اعتقاد و اعتماد داریم، اما نمی‌توانستیم منتظر بمانیم. هر چند تا کنون حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید داخل نیز دریافت کرده‌ایم.

عین اللهی با عنوان این مطلب که باید فعلاً با کرونا زندگی کنیم، ادامه داد: مردم نباید فکر کنند که کار تمام شده است.


بیشتربخوانید: اومیکرون در راه است/ سویه جدید کرونا چقدر خطرناک است؟


وزیر بهداشت افزود: کمیته علمی بسیار قوی برای مقابله با کرونا تشکیل داده‌ایم که درمان‌های رایج و ایرانی در زمینه مبارزه با کرونا را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به سویه آفریقایی، گفت: ما به شدت این ویروس را رصد می‌کنیم، ولی مسئله مهم این است که مواظب باشیم این ویروس وارد کشور نشود.

عین اللهی افزود: با همه این مراقبت‌ها، احتمال ورود ویروس وجود دارد و باید آماده باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما مدافع سلامت مردم هستیم و در این راه از همه امکانات کشور استفاده می‌کنیم و سلامت مردم را فدای هیچ چیزی نخواهیم کرد.

همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون د, ز تزریق سلامت» به منظور تجلیل از دست اندرکاران این رخداد مهم و نمایش فعالیت و عملکرد نظام سلامت دولت سیزدهم، روز یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
حماسه ملی جلوگیری از ورود کرونای جدید آفریقایی به کشور است. نه اینکه بعد از کشتار کرونا با واکسن‌های بی کیفیت چینی مردم را واکسینه کردید.
نظرات شما
پیشخوان