تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

علیرضا منصوریان: سقف فوتبال در ایران کوتاه است!

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت تیمش در مصاف با استقلال خیلی زود به خواسته خود رسیده است.

علیرضا منصوریانرویداد۲۴ علیرضا منصوریان پس از تساوی یک - یک صفر شاگردانش مقابل استقلال اظهار داشت: خیلی زود در نیمه نخست به خواسته‌مان رسیدیم و روی ضربه ایستگاهی که طالب ریکانی زد، کار کرده بودیم. استقلال تعداد کرنرهایی که به ما داد، کم بود، آنهم به این دلیل که بخشی از کادر فنی آنها (استقلال) با من کار کرده بودند و می‌دانند ما روی ضربات ایستگاهی خیلی کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیدار امروز تیمش برابر استقلال باکیفیت بوده است، تصریح کرد: پس از گل طبیعی بود که نشست رو به عقب داشته باشیم و از گل‌مان دفاع کنیم. یکی دو بازیکن نفت نیمچه مصدومیتی داشتند که تشکر می‌کنم با آن وضعیت به بازی ادامه دادند. شروین بزرگ مصدوم شد و مجبور به تعویض او شدیم. نفرات تعویضی از جمله علی امیری فوق‌العاده بازی کرد. اعتقاد دارم پس از اینکه شانس مدیریت بازی را به استقلال دادیم و گل خوردیم، در نیمه دوم شکل بازی‌مان عوض شد و به سمت بازی مالکانه رفتیم.

منصوریان ادامه داد: بچه‌های ما فوق‌العاده بازی کردند. در خیلی از صحنه‌ها بازیکنان ما سه به دو و چهار به دو می‌شدند. در رختکن به بازیکنان گفتم وقتی موقعیت دارید گل بزنید. چندین صحنه داشتیم که به گل برسیم، از جمله دقایق 86 و 90. اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنم نیمه نخست بازی برای استقلال بود، نیمه دوم برای ما. در قسمت فینیشینگ باید باز هم زحمت بکشیم و بازیکنان باید بیشتر با دروازه آشنا شوند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی درباره اعتراض به داوری این دیدار گفت: چون لب خط بودم، برای من هم حساس شده بود که محمدرضا اکبریان چطور می‌تواند از تونل مذاب رد شود! میرزابیگی یکی از کمک‌های اکبریان هم‌سوی توپ حرکت می‌کرد. اکبریان به تمام صحنه‌ها نزدیک بود. نمی‌دانم کدام صحنه‌ها پنالتی بود، چون درگیر بازی بودم. خودم را صرف چیزهایی که ذهنم را درگیر کند، نمی‌کنم. با اکبریان در استقلال باختم، مساوی کردم و بردم. در تیم‌های دیگر هم همینطور. من وقت کافی برای اینکه داوران را نقد کنم، ندارم، چون پارسال این کار را بکنم، در نهایت خودم و تیمم ضرر کردند. با شرایطی مالی که نفت دارد، من هم وارد حاشیه شوم، شرایط نفت واویلا می‌شود، اما امروز استثنائاً نسبت به اکبریان حساس شده بودم. تیم داوری عالی قضاوت کرد. داور پنج شش بار آوانتاژ داد که عالی بود و سه چهار صحنه روی یامگا و قاسمی‌نژاد به خوبی ادامه بازی داد. خدا و پیغمبری باید بگویم صحنه‌های پنالتی را ندیدم و نمی‌دانم روی کدام قسمت‌های بازی بود، چون استنباط خودم این بود که برخورد آنچنانی در محوطه جریمه نبود.

وی همچنین تصریح کرد: سقف فوتبال‌مان کوتاه است. دو سال پیش جعفر سلمانی در نفت بود و لژیونر شد و امسال در استقلال بازی می‌کند. سقفی نداریم که بگوییم این تیم برتر از تیم دیگری است، تنها یک سقف بالاتر دارد، آنهم بضاعت مالی است. بضاعت مالی برخی تیم‌ها 400، 500 میلیارد تومان است و بضاعت تیم‌هایی مثل ما و نفت مسجدسلیمان خیلی پایین‌تر است. بازیکنان ما امروز در زمین چیزی به اسم اینکه آیا پول گرفتند یا نه، نداشتند. ما بزرگ‌تر ایده‌آلی به اسم طالب ریکانی در زمین داریم، محمد طیبی، محمد فاخری و ... تیم نفت را سفت نگه داشته‌اند و اگر می‌بینید آسیبی نمی‌بینیم به خاطر این کارهاست. در دیدار با پرسپولیس و این بازی به همراه دیدار با گل‌گهر سیرجان نه تنها خوش شانس نبودیم، بلکه بدشانس بودیم. در بازی با پرسپولیس توپی را ریکانی عوض کرد، تنها یک ضربه خوب می‌خواست که این کار را کرد، ولی گلر توپ را در آورد. کیفیت لیگ تفاوتش در مبالغ است نه فنی. ما از سه تونل سخت گل‌گهر، پرسپولیس و استقلال رد شدیم. داوری‌ها سهوی است و توپی که به زیر تاق ما در دیدار با پرسپولیس خورد، گل شده بود، اما داور چطور می‌توانست تشخیص دهد. فضای مجازی، فضای بیماری در کشورمان است. لیونل مسی در مصاحبه‌اش گفته بود فکر می‌کردم سوغات ایران فرش و زعفران است، این خیلی برای کشورمان بد است.

منصوریان در مورد اینکه آیا نفت بالاخره می‌تواند در آبادان پیروز شود یا نه، گفت: من به همراه نفت در آبادان سه امتیاز دشت نکرده‌ام که از این بابت خیلی ناراضی‌ام. بهانه بدشانسی نمی‌آورم و باید بگویم در زدن ضربات آخر بی‌دقت بوده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت درباره اینکه به نظر می‌رسید بار روانی زیادی روی استقلال بود تا صنعت نفت، گفت: در طول هفته گذشته به اندازه‌ای که کار روانی کردیم، کار تاکتیکی نکردیم. به بازیکنان گفتم سقف فوتبال در ایران کوتاه است، باور کنید شما فوتبالیست‌های بزرگی هستید. طالب ریکانی امروز سه پاس طلایی داد. در یکی بازی بزرگ شانس سه بار تک به تک شدن را ندارید. تنها بازیکنی که عقب استقلال ریسک نمی‌کرد و جلو نمی‌رفت، سیاوش یزدانی بود. به بازیکنانم افتخار می‌کنم، اما عزت نفس‌مان با شهرمان یکی است و افتخار می‌کنیم در آبادان هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان