تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴؛

فضا طوری شده که مردم فکر می‌کنند همه مسئولان در حال دروغ گفتن هستند/ نمایندگان جوابگوی مردم نیستند

حضرت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گوید: متاسفانه فضایی ایجاد شده که بسیاری از مردم به این رسیدند که اغلب مسئولان در حال دروغ گفتن هستند.

حضرت پور

رویداد۲۴ محمد آیتی: وقتی اعتراضات مردمی به تجمع منجر می‌شود یک پیام روشن دارد و آن هم این است که مشکلاتی مدت‌ها حل نشده و مردم وادار شده‌اند برای رساندن صدایشان به مسولان گردهم آیند.

اعتراضات گسترده و چندروزه مردم اصفهان که در ادامه مشکلات کشاورزان و خشکی زاینده‌رود شکل گرفت، به نوعی اولین اعتراض گسترده در دولت سیزدهم بود. 

هرچند در این چهار ماه بار‌ها و بار‌ها شاهد اعتراضات صنفی در جای جای کشور بوده‌ایم، اما تبلور آن، در اعتراضات اصفهان به منصه ظهور رسید.

به هر تقدیر، چهار ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته و فعلاً نه تنها اخباری خوبی مخابره نمی‌شود، بلکه مرتباً بر تعداد اخبار بد هم افزوده می‌شود. نه تنها مشکلی حل نشده بلکه هرروز بر تعداد و حجم مشکلات افزوده می شود. 


بیشتر بخوانید: یک چیزهایی درباره اعتراضات مردم از رسانه‌ها شنیده‌ام/ نیازی نیست به اصفهان بروم


روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه که چند روز پیش، نطقی انتقادی را علیه دولت از تریبون مجلس خواند، معتقد است پس از پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، بخش زیادی از مردم به آینده امیدوار شدند و تصور می کردند مشکلاتشان در دولت جدید شنیده و حل می شود.

او به رویداد۲۴ گفت: اکثریت رای دهندگان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ براساس شعار‌هایی که آقای رئیسی و تیم‌شان سر دادند، او را برگزیدند. از این‌رو وقتی آقای رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب معرفی شد، مطالبات به حقی در جامعه شکل گرفت که انتظار بود دولت با قدرت به موضوعات ورود پیدا کند و راه حل هایی را ارائه دهد.

وقتش رسیده که آقایان مسئول به خودشان بیایند

وی با بیان اینکه به دنبال مقایسه عملکرد چهار ماهه دولت آقای رئیسی با هشت سال دولت آقای روحانی نیستم، تصریح کرد: چند روز پیش از جلوی ساختمان بنیاد شهید رد شدم و با تجمع معترضانی که از جامعه هدف این بنیاد بودند، روبرو شدم. یعنی الان تفکری ظهور پیدا کرده که می‌گوید اگر اعتراض نکنید، حق‌تان را نمی‌توانید بگیرید.

حضرت پور اظهار داشت: وقتش رسیده که آقایان مسئول به خودشان بیایند. حدود چهار ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته است و آقای رئیسی حتی پیش از تشکیل کابینه وقت داشت که نفرات تیم خود را انتخاب کند که زمان از دست نرود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه گفت: واقعیت امر این است که با وضعی که با آن مواجه هستیم، ما نماینده‌ها دیگر جوابگوی مردم نیستیم. از طرفی، دلیل و مدرکی هم نداریم که بگوییم مشکلی که آن‌ها عنوان می‌کنند حل می‌شود یا مثلاً ثابت کنیم که کم‌کاری از سمت چه فرد یا افرادی بوده است. برای همین، همه باید پای کار باشند، مخصوصاً آقای رئیسی و تیمش، زیرا پیش از انتخابات کلی قول به مردم دادند.

وی با اشاره به «اقتصاد مقاومتی» مدنظر رهبر انقلاب، افزود: مسئولان باید کنار مردم باشند، مخصوصاً در روز‌های سخت. چند روز شاهد اعتراضات مردم در خصوص کمبود آب بودیم که متاسفانه این موضوع هم امنیتی شده است. این مشکل اکنون در خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و دیگر شهرها هست که تنها با برنامه‌ریزی و خردجمعی و عدالت قابل حل است.

حضرت پور در پایان خاطرنشان کرد: من اعتراض خودم که صدای مردم بود را در نطقم از تریبون مجلس اعلام کردم. عده‌ای از حرف‌های من ناراحت شدند و برخی هم تشکر کردند. بالاخره نماینده باید حرف دل مردم را بزند و آقایان نباید ناراحت شوند. ما نماینده دولت نیستیم، بلکه باید صدای رسای مردم دردکشیده باشیم. مدت‌هاست مردم در حال بدبین شدن به همه هستند. من به عنوان نماینده به برخی محافل که سر می‌زنم، متهم به دروغگویی توسط افراد حاضر در آن جمع می‌شوم. متاسفانه فضایی ایجاد شده که بسیاری از مردم به این رسیدند که همه مسئولان در حال دروغ گفتن هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
12
مردم فکر نمی کنند ,مردم واقعیت را می بینند و اظهار می کنند اگر اجازه سخن گفتن به آنها داده شود .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
12
مردم فکر نمی کنند بلکه مطمئن هستند که مسئولین دروغ میگن و فقط به فکر جیب خودشون وفک و فامیلشون هستن !!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
13
فکر نمی کنیم، شما در مجلس ببین رئیس شما چقدر دروغ میگوید،مردم فکر نمیکنند به یقین رسیدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
1
4
من چند ساله به این نتیجه رسیده ام هر کس باید سعی کنه خودش را سر پا نگه داره که نیافته
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
3
متاسفانه کم کم به این نتیجه رسیدیم که کلا به بن بست رسیده ایم. فقط باید این مطلب را باور کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
2
این نماینده ،طفلک از غصه مردم چقدر لاغر شده.سپس اگر مردم حرف نمایندگان را فبول کنند که دیگر باید به خرد آنها نیز شک کرد.
برده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
2
حکایت چوپان دروغگو شده اگر یک بار هم راست بگویند مردم باور نمی کنند
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
9
عدم اعتمادمردم به نظام ناشی ازاینستکه میبینند بجای رسیدگی به کمبودهای مردم ایران ،مسئولین دهها سال استکه پولهای ایران راخرج جاهای دیگر میکنند وازطرف دیگر هرچه که میگویند درزمان اجرا دقیقا برعکس گفته هاست ...آقای نماینده شما وهمکارانتان درقوه مجریه آقای اژه ای درقوه قضاییه وآقای رببیس خیلی باید تلاش بکنید تا اعتماد ازدست رفته را بجای خودش بازگردانیدتا دیر نشده بجنبید.
هیوا پریشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
7
اتفاقا مردم اصلا همچين فکری ندارند، بلکه ملت ایران به‌ این‌ يقين رسيده اند که‌ حضرات ديگه دارند با دروغگویی به‌ شعور مردم‌ توهين می‌کنند
نظرات شما
پیشخوان