تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

توزیع هوشمند کالا‌های اساسی گرانی را مهار می‌کند؟

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با گذر از مدل سنتی توزیع کالا و جایگزین کردن آن با روش جدید به صورت استفاده از استارت آپ‌ها که در کار توزیع هوشمند کالا هستند، به نوعی گرانی را مهار خواهیم کرد.

توزیع هوشمند کالا‌های اساسی گرانی را مهار می‌کند؟

رویداد۲۴ جاوید عربشاهی افزود: عرضه هوشمند سه قلم کالای اساسی برنج، روغن و شکر برای کنترل بازار این هفته اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه هوشمند اقلام اساسی به سبب کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان منجر به کاهش هزینه‌های مصرف کننده می‌شود. با عرضه هوشمند، دیگر قیمت محصولات چندین برابر بالاتر از قیمت تمام شده کارخانه به دست مشتری نمی‌رسد.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: توزیع مرغ و تخم مرغ اینترنتی با نرخ مصوب در تهران، کرج و اصفهان جواب داده و همواره در نظر داریم که این طرح را در سه قلم کالای دیگر اجرا کنیم. عرضه برنج، روغن و شکر از این هفته در تهران آغاز و سپس به مرور در شهر‌های دیگر اضافه می‌شود.

عربشاهی گفت: قیمت عرضه هوشمند سه قلم کالا باید مصوب شود تا سپس به استارت آپ‌ها و شرکت‌هایی که نقش واسطه‌ای دارند، اعلام شود.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ و تخم مرغ در تهران و ۷۰ تن در اصفهان خبر داد و گفت: میزان توزیع در هر شهر بر مبنای ظرفیت لجستیک شرکت‌های توزیع کننده دیجیتالی متفاوت است. در نظر داریم که عرضه هوشمند مرغ گرم را هم به این چرخه اضافه کنیم.

وی قیمت کنونی هر کیلو مرغ منجمد را ۲۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی را ۴۳ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته عربشاهی یکی از روش‌های هوشمندسازی فروش اینترنتی است که در این روش کالا کمتر از مدت زمان ۲۴ ساعت درب منزل تحویل داده می‌شود و بر این اساس هیچ گونه مبلغی هم بابت هزینه حمل دریافت نمی‌شود.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: طرح توزیع هوشمند کالا‌های اساسی با نرخ مصوب به صورت مستمر و پیوسته همچنان ادامه دارد و همواره نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است تا مردم با اطمینان خاطر و بدون پرداخت هزینه درب منزل کالا را تحویل بگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کالاهای اساسی
نظرات شما
پیشخوان