تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

تغییر قیمت بنزین جدی است؟

وزیر نفت در حالی هشدار داد احتمالا تا دو سه سال آینده تبدیل به یکی از واردکننده‌های بنزین می‌شویم که قیمت سوخت در ترکیه هم گران شده است و برخی کارشناسان می‌گویند ارزانی بنزین موجب قاچاق آن به کشورهای همسایه می‌شود.

بنزین گران می‌شود؟

رویداد۲۴ وزیر نفت امروز هشدار داده بود به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های کشور، احتمالا تا چند سال آینده مجبور به وارد کردن بنزین می‌شویم.

تا پیش از این تنها در دو حوزه گاز و برق دچار کمبود بودیم اما حالا جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر به همین روند ادامه دهیم، به جز کمبود گاز، دچار کمبود بنزین هم می‌شویم و مجبوریم به اندازه نصف مصرف فرآورده کشور، بنزین وارد کنیم.

سیگنال افزایش قیمت بنزین

خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران قبلا از قاچاق روزانه دست‌کم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبر داده بود.

این در حالی است که این هفته، بنزین در در ترکیه هم ۱٫۰۲ لیر گران شده است. با گرانی بنزین در همسایه غربی ایران، برخی از کارشناسان اذعان کرده بودند احتمالا گران‌تر شدن بنزین در کشور همسایه ایران، باعث قاچاق بیشتر بنزین به این کشورها می‌شود.

چند ماه پیش هم قیمت بنزین در یکی از کشورهای همسایه افزایش یافت و پس از آن برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که افزایش قیمت بنزین در کشورهای همسایه، قیمت بنزین ایران را هم گران می‌کند.

با وجود این که دولت، مجلس و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی هر سه، این ادعا را رد کردند اما عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس به ایرنا گفت که قیمت حامل‌های انرژی باید واقعی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت بنزین
نظرات شما
پیشخوان