تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
اختصاصی رویداد۲۴

جزییات تازه از درگیری طالبان در مرز ایران/ کامیون‌های کالا به نقاط دیگر منتقل شدند

از لحظاتی پیش خبر درگیری نیرو‌های طالبان در مرز ایران منتشر شده که ظاهراً در نزدیکی کمرگ مرز رخ داده است. کمرگ ایران بروز این درگیری تایید کرده است.

جزییات تازه از درگیری طالبان در مرز ایران/ کامیون‌های کالا به نقاط دیگر منتقل شدند

رویداد۲۴  خبرگزاری روسی اسپوتنیک نخستین بار خبر بروز یک درگیری میان نیرو‌های طالبان و ایران را منتشر کرد که تسنیم آن را سوءتفاهم خواند و نوشت: بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری میان نیرو‌های مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.

تسنیم نوشته ماجرا از این قرار است که طی سال‌های گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوار‌هایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها، ولی در داخل مرز‌های ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوار‌ها نیرو‌های طالبان تصور می‌کنند که به مرز آن‌ها تجاوز شده است.

در ادامه این خبر آمده است: پیرو این ماجرا نیرو‌های طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیرو‌های ایرانی پاسخ داده می‌شود.

این درگیری در نزدیکی گمرک ایران رخ داده و رویداد۲۴ برای پیگیری بیشتر خبر با سخنگوی این سازمان گفتگو کرده است. روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در گفتگو با رویداد۲۴ خبر درگیری در مرز افغانستان را تایید کرده و گفته این اتفاق در ده کیلو متری گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان رخ داده و ابتدا نیرو‌های طالبان به سمت تراکتور کشاورزان تیراندازی کرده‌اند.

سخنگوی گمرک افزود بعد از این اتفاق، ارتش در محل مستقر شده و کامیون‌های حامل کالا به سمت نقاط امن و دورتر از نقطه صفر مرزی هدایت شدند و کنترل امور در دست ارتش کشورمان است.

او خبر داده احتمالا تا اطلاع ثانوی پذیرش محموله تجاری در مرز میلک به تعویق خواهد افتاد،   اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

لطیفی در مورد اینکه آیا در این حادثه کسی آسیب دیده یا نه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت تا جایی که اطلاع داریم کارکنان سازمان‌های اداری در این مرز تخلیه شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
از ارتش عزیز خواهش میکنیم درسی درست به این وهابی های نجس طالب بدهد آبروی ملت ایران را حفظ کند
نظرات شما
پیشخوان