تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

تاثیر منفی کرونا در آموزش/ ترک تحصیل ۱۷۰۰ دانش‌آموز در یک استان

شیوع ویروس کرونا در ایران و به دنبال آن تغییر در شیوه آموزش هم در سلامت روان دانش‌آموزان هم در کیفیت آموزش آن‌ها تاثیر گذاشته است. در این میان برخی از دانش‌آموزان نیز به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.

آمار ترک تحصیل دانش آموزان

رویداد۲۴ محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در دیدار با مسئولان شهرستان اردستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه آموزش و پرورش تعامل بسیاری باید بین این دستگاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام شود که امروز در سفر به شهرستان اردستان بر این موضوع مهم بیشتر تاکید شد.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیران شهرستان اردستان تعامل بسیاری با مجموعه آموزش و پرورش دارند، افزود: با پیگیری‌های مسئولان اردستان تجهیزات هنرستان‌های این شهرستان به‌روز و کسری‌های واحدهای آموزشی جبران خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: همان‌طور که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرد تمام مدارس استان اصفهان از اول آذر بازگشایی شد و هیچ مدرسه‌ای در استان آموزش صرفا مجازی را دنبال نمی‌کند.

۸۵ درصد از دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت کردند

اعتدادی گفت: مدارس استان با هماهنگی مدیر مدرسه و شورای آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان را هماهنگی می‌کنند.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان به تمام مدارس استان ابلاغ شده است، افزود: اگر اعضای شورای مدرسه این دستورالعمل‌ها را به دقت اجرا کنند در موضوع خطرات ویروس کرونا جای هیچ‌گونه نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نخواهد بود. اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان است و به همه مدیران شهرستان‌ها تاکید شده که این اولویت باید در هر مدرسه‌ای در نظر گرفته شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، حدود ۸۵ درصد از دانش‌آموزان واجد شرایط واکسن کرونا را دریافت کردند و درصد باقیمانده آن‌ها به دلایل مختلف هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند. توصیه می‌شود خانواده‌ها در اولین فرصت فرزندان خود را به تزریق واکسن تشویق کنند.


بیشتر بخوانید: دردسر جدید برای معلمان و دانش آموزان/ علت کمبود کتاب درسی چیست؟


فضای مجازی تاثیر مثبتی روی دانش‌آموزان نداشت

اعتدادی با اشاره به تاثیر کلاس‌های مجازی بر آموزش دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: فضای مجازی تاثیر مثبتی بر عملکرد تحصیل دانش‌آموزان استان اصفهان نداشته و از نظر افت تحصیلی و آموزش قطعا نسبت به سال‌های گذشته دچار نارسایی شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان استان به دلیل استفاده بیش از حد کلاس‌های مجازی دچار مشکل سلامت روان شدند، گفت: متاسفانه ویروس کرونا تاثیر منفی خود را در آموزش و پرورش گذاشته و برابر آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان ترک تحصیل کردند. این تعداد دانش‌آموز توسط همکاران در حال شناسایی هستند و امیدواریم با تلاش خانواده‌ها به تحصیل برگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به امتحانات پایانی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌ریزی امتحانات پایانی ابلاغ شده و امتحانات پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری است و شرایط برای امتحانات حضوری دانش‌آموزان در سایر دوره‌ها با توجه به شرایط کرونا هر منطقه ابلاغ می‌شود.

اعتدادی گفت: شهرستان‌هایی که در شرایط قرمز ویروس کرونا قرار گیرند شرایط تحصیلی مدارس آنها نیز تغییر می‌کند.

 ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو داریم

وی در خصوص آخرین وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال آموزش و پرورش با توجه به اینکه در شروع سال تحصیلی بیش از ۶۲۰۰ نفر بازنشسته داشته، برای شروع سال تحصیلی در ماه مهر بیش از ۱۲ هزار نفر کسری نیرو داشتیم اما با پیگیری‌های به عمل آمده موفق شدیم ۱۸۰۰ نفر از بازنشسته‌ها را به استمرار خدمت دعوت کنیم و کسری نیرو تا حدودی جبران شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با شروع سال تحصیلی در کلاس‌های مجازی و حضوری کمبود معلم وجود نداشته و کسری فرهنگیان از روش‌های قانونی جبران شده و فعلا حوزه آموزش و پرورش در حال تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان