تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

روش‌های سریع شارژ شدن گوشی

در این مطلب به معرفی روش های سریع شارژ شدن گوشی پرداخته‌ایم.

روش های سریع شارژ شدن گوشی

رویداد۲۴ حتما تابحال برای شما پیش آمده که در شرایطی قرار گرفته اید که نیاز دارید گوشی خود را در سریعترین زمان ممکن شارژ کنید. مثلا هنگام خارج شدن از منزل متوجه می شوید که گوشی شما شارژ ندارد و به زودی خاموش خواهد شد. بنابراین در این مطلب به معرفی روش های سریع شارژ شدن گوشی می پردازیم.

استفاده از کابل و شارژر اصلی گوشی

با وجود اینکه پورت شارژ تمامی گوشی های اندرویدی مانند یکدیگر است و شما می توانید با هر شارژری غیر از شارژر اصلی گوشی خود را شارژ کنید، اما توجه کنید توان خروجی شارژرهای اصلی بسیار بیشتر است و در نتیجه منجر به شارژ سریعتر می شود.

همچنین به دلیل فوق پیشنهاد می شود از درگاه USB کامپیوتر یا لپ تاپ برای شارژ کردن گوشی خود زمانی که عجله دارید، استفاده نکنید زیرا توان خروجی USB 2.0 فقط ۲.۵ و USB 3 حدوداً ۴.۵ وات می باشد و با این میزان انرژی مدت‌زمان زیادی لازم است تا گوشی شما کاملاً شارژ شود.

گوشی خود را روی حالت شارژ شدن سریع (fast charging) قرار دهید

بسیاری از گوشی های هوشمند از قابلیت fast charging پشتیبانی می کنند و شما با فعال کردن این ویژگی می توانید امکان شارژ شدن گوشی را تا ۱۵ وات افزایش دهید که در چنین حالتی اگر از شارژر اصلی گوشی جهت پشتیبانی ۱۵ وات خروجی هم استفاده کنید, باعث می شود گوشی شما بسیار سریع شارژ شود.

گوشی خود را خاموش‌کنید

اگر امکان خاموش کردن گوشی را دارید، حتما این کار را انجام دهید زیرا در زمان خاموشی گوشی بسیار سریع شارژ می شود.


بیشتربخوانید: آیا می‌توان از هر شارژری برای شارژ گوشی استفاده کرد؟

از حالت battery-saving استفاده کنید

اگر نمی توانید گوشی خود را خاموش یا در حالت هواپیما قرار دهید حداقل آن را در حالت ذخیره باتری یا battery-saving بگذارید. تقریبا تمامی گوشی های اندرویدی از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

سریع شارژ شدن گوشی

خاموش کردن قابلیت‌های غیرضروری برای سریع شارژ شدن گوشی

اگر گوشی شما از ویژگی battery-saving پشتیبانی نمی کند و یا شما نمی توانید این ویژگی را در گوشی خود پیدا کنید بهتر است قابلیت‌ها و امکانات غیرضروری گوشی خود مانند بلوتوث، وایرلس، جی‌پی‌اس، NFC و … را غیرفعال و یا خاموش‌کنید.

حین شارژ شدن، گوشی خود را لمس نکنید

با توجه به اینکه صفحه نمایش گوشی بیشترین مصرف باتری را دارد پیشنهاد می شود برای سریع شارژ شدن گوشی از لمس صفحه‌نمایش و روشن کردن آن حین خودداری کنید.

یک پاوربانک بخرید

در نهایت اگر شما به دفعات دچار شرایط بحرانی تمام شدن شارژ گوشی و در نتیجه خاموش شدن آن می شوید پیشنهاد ما این است که یک شارژر USB قابل‌حمل یا پاور بانک خریداری کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشی موبایل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان