تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

فروت ست پلاس آیا در باردهی درختان معجزه می‌کند؟

در باغات در زمان پس از برداشت میوه، نیاز به کوددهی با کود ترکیبی فروت ست پلاس بنیفر میباشد. این مرحله در تغذیه درختان بسیار مهم و حساس میباشد، زیرا درختان در این زمان با برداشت میوه انرژی خود را از دست داده اند  و نیاز به تمدید انرژی دارند. ب

فروت ست پلاس آیا در باردهی درختان معجزه می‌کند؟

رویداد۲۴ در باغات اصولا شاهد این هستیم که یک سال پر بار ویک سال کم بار هستند، به این پدیده سال آوری گفته می شود. در صورتی که درختان در بعد از برداشت تغذیه کافی را نداشته باشند و میزان ذخایر مواد غذایی آنها برای تولید جوانه های گل جایگزین نشود، در سال بعد میزان شکوفه دهی کاهش پیدا می کند و در نهایت میزان عملکرد در سال آینده کاهش می یابد.

واژه فروت ست به معنا ی تنظیم میوه است و شامل تغییراتی از مرحله نهنج گل تا مراحل اولیه تشکیل میوه است، درست زمانی که گل تصمیم به تقسیم سلولی می گیرد. مدیریت تغذیه ای در تامین عناصر مورد نیاز در تمام مراحل رشد نقش بسیار مهمی دارد بنابراین تاکید می شود عملیات کوددهی به گونه ای انجام شود که عناصر مورد نیاز به شکل مناسب و در زمان مناسب و به مقدار مورد نیاز در اختیار گیاه قرار گیرد.

در کوددهی باغات و مزارع و گلخانه ها، در مراحلی از رشد نیازمند کوددهی با کود فروت ست هستیم، در تغذیه باغات میوه زمان مناسب برای کوددهی فروت ست اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه (زمان تورم جوانه) می باشد در این زمان درختان برگ ندارند و طریق پوست قهوه ای جذب را انجام می دهد، محلول پاشی کود فروت ست پلاس در این زمان سبب ذخیره سازی عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد جوانه ها و شروع فعالیت گیاه می شود.

در زمان تورم جوانه ها به علت اینکه فعالیت ریشه ها کمتر بوده و میزان جذب عناصر غذایی نیز کمتر است پس محلول پاشی با ترکیب کود فروت ست پلاس بسیار مهم تلقی می شود زیرا در این مرحله جوانه ها برای رشد خود نیاز زیادی به مواد غذایی دارند تا بتوانند فعالیت هایی از جملع رویش جوانه ها و گلدهی در طول سال را به خوبی انجام دهند.

فروت ست پلاس آیا در باردهی درختان معجزه می‌کند؟

همچنین در باغات در زمان پس از برداشت میوه، نیاز به کوددهی با کود ترکیبی فروت ست پلاس بنیفر میباشد. این مرحله در تغذیه درختان بسیار مهم و حساس میباشد زیرا درختان در این زمان با برداشت میوه انرژی خود را از دست داده اند  و نیاز به تمدید انرژی دارند. با محلول پاشی درختان بلافاصله بعد از برداشت و قبل از ریزش برگ ها، میزان انرژی جوانه ها برای سال آینده افزایش می یابد و این کار منجر به ذخیره سازی انرژی برای جوانه های سال آینده می شود و در سال آینده میزان گلدهی و باردهی بیشتری خواهد داشت همچنین با تغذیه فروت ست پلاس بنیفر مقاومت جوانه های گل نسبت به سرمای زمستانه و بهاره افزایش می یابد.

کنترل سال آوری با فروت ست پلاس

در باغات اصولا شاهد این هستیم که باغداران یک سال پر بار ویک سال کم بار دارند، به این پدیده سال آوری گفته می شود. در صورتی که درختان در بعد از برداشت تغذیه کافی را نداشته باشند و میزان ذخایر مواد غذایی آنها برای تولید جوانه های گل جایگزین نشود، در سال بعد میزان شکوفه دهی کاهش پیدا میکند و در نهایت میزان عملکرد در سال آینده کاهش می یابد.

عناصر اصلی در فروت ست شامل نیتروژن، روی و بور هستند. در فروت ست پلاس بنیفر علاوه بر این سه عنصر ضروری، حاوی مواد موثر پتاسیم ، مس و محرک رشد می باشد.

عنصر نیتروژن از عناصر ماکرو و ضروری برای گیاهان که نقش موثری در فتوسنتز داشته و از اجزای تشکیل دهنده­ی اسید آمینه می باشد. این عنصر سبب افزایش سنتز ترکیباتی می شود که در تقسیم سلولی نقش دارند. عنصر روی از عناصر میکرو بسیار مهم است که در فعالیت آنزیم ها، هورمون اکسین، تولید کلروفیل و فعالیت های آنزیمی نقش بسیار مهمی دارد. نیاز جوانه های سال آینده به منبع روی بسیار مهم است و کمبود این عنصر منجر به دیرتر شکفته شدن جوانه های ریشی و زایشی می­شود و شاهد کوتاه تر شدن فاصله میاه گره­ای و حالت جارویی خواهیم بود.

بور هم از عناصر ضروری در ترکیب فروت ست پلاس بنیفر می باشد که در جوانه زنی گرده و تشکیل لوله گرده نقش مهمی دارد و سبب لقاح موثر می شود که در نهایت باعث تشکیل میوه کامل و خوش فرم می گردد. عنصر مس در ترکیب فروت ست به انجام برخی فعالیت های فیزیولوژیک در گیاه کمک می کند.

وجود عنصر پتاسیم در ترکیب فروت ست پلاس در زمان تورم جوانه و در زمان پس از برداشت و پس از ریزش گلبرگ­­ها لازم می باشد این عنصر پر مصرف در انتقال قند درون گیاه نقش بسیار مهمی دارد.

وجود مواد محرک رشد در ترکیب فروت ست پلاس بنیفر به عنوان یک ترکیب ضد استرس سبب افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی و کمک به جذب بهتر عناصر و انتقال مواد در گیاه می شود.

کود فروت ست پلاس بنیفر فقط مختص به باغات نیست و در گلخانه های صیفی جات مثل خیار و گوجه فرنگی، فلفل دلمه و زراعت به خصوص گندم و جو نیز استفاده می­شود. ترکیب فروت ست باعث گرده افشانی موثر و تلقیح بهتر می­شود که به دنبال آن باعث تبدیل بیشتر گل به میوه و تعداد میوه های بیشتر و یکنواخت تر می گردد.

با اجرای برنامه کوددهی در باغات میوه و همچنین مزراع شاهد افزایش چشمگیر عملکرد خواهیم بود. ما در فروشگاه اینترنتی بنیفر شاپ به عنوان مسئولیت اجتماعی خود، با ارائه مشاوره های تخصصی تغدیه توسط کارشناسان کشاورزی و گیاهپزشی به صورت کاملا رایگان، در خدمت کشاورزان و باغداران عزیز ایران جهت حصول حداکثری هستیم.

برچسب ها: باغات
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان