تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

برندگان امروز بورس ۱۵ آذر

افراد حقیقی امروز ۲۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بود.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «ساخت محصولات فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

    سه نماد «واحیا»، «بپاس» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وصندوق»، «شپدیس» و «فاراکح» معطوف بود.

    مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان معادل ۳۴میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با برتری ۱۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

    امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۶۰میلیارد تومان بود.

    دلیل اصلی ریزش بورس

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان