تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

انتقاد رئیسی از اعلام زمان اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونا

با اینکه قرار بود از روز گذشته پانزدهم آذرماه واکسن‌نزده‌ها جریمه شوند و این اقدام در قالب مدیریت هوشمند انجام شود، اما حالا شواهد حکایت از منتفی‌ شدن این ماجرا دارد.

 محدودیت‌های هوشمند کرونا

رویداد۲۴  سخنگوی سابق ستاد ملی مقابله با کرونا در این‌باره به خبرنگار روزنامه همشهری می‌گوید که زیرساخت‌های اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کشور فراهم نیست: «برای اعمال مدیریت هوشمند کرونا، باید بسیاری از زنجیره‌ها به هم متصل شود، یعنی زیرساخت الکترونیکی قوی، قوانین بازدارنده و تشویقی و همکاری‌های بین‌بخشی ایجاد شود. فکر می‌کنم این مساله باید از خود سازمان‌های دولتی آغاز شود و به عنوان الگو در این زمینه پیشقدم شوند.

از سوی دیگر مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی هم مهم‌ترین مکان‌های پرتجمعند که باید الگوی مدیریت هوشمند کرونا در آنها اجرا شود. البته این مساله صفر و صد نیست و هر جایی که بتواند این کنترل‌های هوشمند صورت بگیرد را باید مدنظر قرار داد. البته در این‌باره باید اولویت‌بندی انجام شود. مراکز تجمعی در اولویت قرار دارند و مبنا هم مجوز حضور برای افراد مجاز یعنی همان واکسینه‌شده‌هاست.»

علیرضا رئیسی ادامه می‌دهد: «اقدام دیگر علاوه بر تشویق واکسیناسیون گسترده، آغاز مطالعاتی برای تزریق هرچه سریع‌تر دوز سوم واکسن است که در حال حاضر برای افراد آسیب‌پذیر، کادر درمان و سالمندان آغاز شده و باید تدابیر بیشتری برای پوشش گسترده‌تر آن صورت بگیرد. کنترل هوشمند کرونا باید مثل تابلویی جلوی چشم همه قرار بگیرد، چراکه دیگر قرنطینه‌های سنتی اجراشدنی نیست و با تغییر استراتژی باید کاری کرد که افراد سالم و واکسینه‌ مجاز به تردد در جامعه باشند و افراد ناسالم (بیمارها و واکسن‌نزده‌ها) ملزم به رعایت محدودیت‌ها. در اینجا بحث بیماری و ایمن‌نبودن افراد مطرح است و باید شرایط برای آنها به گونه‌ای باشد که نتوانند منجر به انتقال آلودگی در جامعه شوند. با اجرای این طرح تمام مراکز باز خواهند بود و تنها ورود افرادی مجاز است که ایمن باشند و بیمار نباشند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان