تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

سردار مهدی سعادتی نماینده‌ای که روی نماز اول وقت حساس است/ سیاستمداری که به نماد ریاکاری تبدیل شد!

نماز خواندن ایستاده سردار مهدی سعادتی بیشه سری نماینده بابل در دیدار وزیر خارجه با اعضای کمیسیون ملی بسیار خبرساز شد و از این منظر او خبرسازترین چهره هفته به شمار می‌رود. رویداد۲۴ در این گزارش زندگی این نماینده مجلس را بررسی کرده که فعلا به شاهد مثالی از «ریاکاری» تبدیل شده است.

مهدی سعادتی نماینده بابل

رویداد۲۴ روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه دیدار کردند. در تصاویری که از این دیدار منتشر شده، یک لحظه بازتاب زیادی داشته است؛ لحظه‌ای که در میانه جلسه مهدی سعادتی بیشه سری نماینده بابل در حال اقامه نماز بود.

نماز خواندن مهدی سعادتی نماینده بابل در جلسه بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است. تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، از این اقدام نماینده بابل در مجلس انتقاد کردند و آن را مصداق ریاکاری دانستند. البته سعادتی در اکانت توییتر خود توضیح داده «‏قبل از آغاز رسمی جلسه مشغول ‎اقامه نماز بودم که ‎وزیر امور خارجه رسیدند. وزیر و معاونان هنوز حضور پیدا نکرده بودند که بنده نماز را به علت ضیق وقت شروع کردم.

سعادتی البته توضیح داده که «روی نماز اول وقت حساس است.» و تصویری از سلام و علیک امیرعبداللهیان منتشر کرده و با اشاره به سلام وزیر خارجه نوشته «در این تصویر نیز اگر دقت کنید مشهود است نشست شروع نشده و اعضا مشغول گپ و گفت هستند.»

نماز خواندن مهدی سعادتی

این تصویر منتشر شده توسط سعادتی هم البته مشکلی را حل نکرد بلکه دروغ را به شکلی دیگر نمایان کرد. عکاسان حاضر در این برنامه تصاویری منتشر کردند که بر مبنای آن معتقد بودند نماینده بابل حقیقت را نمی‌گوید. از جمله حمید وکیلی عکاس خبرگزاری فارس که ساعت عکس را منتشر کرد و نوشت این ساعت نشان می‌دهد زمان نماز اول وقت نبوده است.

مهدی سعادتی کیست

وکیلی عکاس فارس همچنین توضیح داد که «ساعت ۱۲:۳۰ جلسه شروع میشود. خبرنگاران ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه و در حین برگزار شدن جلسه به صورت رسمی وارد می‌شوند و ایشان همان موقع که خبرنگاران وارد شدند، در وسط جلسه پاشدند نماز خواندند. اما چند نکته: ۱- چرا در تایم ۱۱:۵۶ که اذان هست تا ۱۲:۳۰ نماز نخواندند که جلسه به این حد رسمی نبود؟

مهدی آزادبخت عکاس خبری هم اینگونه نوشت: «من با عنوان عکاس آنجا حاضر بودم، این مرد دروغ می‌گوید. اذان ظهر ۱۱:۵۶ بود. ما عکاسان و خبرنگاران حدوداً ۱۲:۴۵ مشغول عکاسی بودیم، همگی مدعوین مشغول جلسه و سخنران مشغول سخنرانی. آقای سعادتی، امّا مشغول نماز.»


بیشتر بخوانید: حسن نوروزی نماینده‌ای که با خون مردم شوخی می‌کند!


به گزارش رویداد۲۴ برخی کاربران اصولگرا البته از رفتار این نماینده مجلس حمایت کرده‌اند. یکی از آنها نوشته «‏سال‌هاست سردار سعادتی را می‌شناسم. حداقل تا قبل از ورود به مجلس اهل ریا و خودنمایی نبوده وانگهی احسن اعمال نماز اول وقت است، حتی اگه وسط جنگ با دشمن باشد، مثل ‎نماز ظهر عاشورا»

کاربر دیگری هم نوشته «‏اینکه ‎مهدی سعادتی ‎نماینده بابل و عضو ‎کمیسیون امنیت ملی در جلسه با وزیر خارجه نماز اول وقت خوانده بسیار قابل تقدیر است. برخی فکر می‌کنند بخاطر نقد به عملکرد کلی نظام، باید همه افعال مسئولان را تخریب کرد. هدف ما اصلاح امور بدست متدینین مصلح است. نه معاندان دین ستیز»

اما این توضیحات هم کاربران شبکه‌های اجتماعی را راضی نکرد. رویداد۲۴ به خاطر برخی محدودیت‌ها، امکان انتشار همه انتقادات به سعادتی را ندارد و تنها می‌توان این را گفت که عمده انتقادها به ریاکاری این نماینده بوده است.

روح الله احمدزاده کرمانی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و استاندار استان فارس هم از سعادتی انتقاد کرده و نوشته «در فقه مبحثی داریم تحت عنوان شهرت. مثلا فعل شهرت، لباس شهرت و ... اگر حتی عملی غیر حرام، ولی منافات با عرف جامعه متشرعه صورت پذیرد، مصداق اشتهار فقهی و لذا منهِیّ است. کاش جناب سعادتی این عمل درست (نماز سر وقت) را با فضیلت جماعت به تاخیر می‌انداختند و یا در مکان دیگر می‌خواندند.»

دیگری نوشته است: نماز خواندن سعادتی، یادآور یکی از مشهورترین حکایات سعدی است. «زاهدی مهمان پادشاهی بود. چون به طعام بنشستند کمتر خورد که ارادت او بود و، چون به نماز برخاستند بیش از آن کرد که عادت او، تا ظنّ صلاحیت در حق او زیادت کنند. چون به مقام خویش آمد سفره خواست تا تناولی کند. پسری صاحب فراست داشت. گفت:‌ ای پدر! باری به مجلس سلطان در طعام نخوردی؟ گفت: در نظر ایشان چیزی نخوردم که به کار آید. گفت: نماز را هم قضا کن که چیزی نکردی که به کار آید.»

یکی دیگر از مسائلی که موجب انتقاد از سعادتی شده است، نشسته نماز خواندن او روی میز است که گویا به خاطر جانبازی است. هرچند تصاویری از او وجود دارد که مثلا پیش آیت الله جنتی روی زمین نشسته است.

مهدی سعادتی بیشه سری

مهدی سعادتی کیست؟

سردار مهدی سعادتی در سال‌های آخر دولت احمدی نژاد، جز افرادی بود که از فرماندهی سپاه به استانداری گیلان رسید. هواداران فوتبال، شاید به یاد بیاوردند که او و تیم همراه استانداری، وسط مسابقه پرسپولیس و داماش گیلان رسیدند و با تک تک اعضای کادر فنی دو تیم دست دادند. در آن زمان عادل فردوسی پور هم به این موضوع پرداخت.

سعادتی در آن زمان هم سعی کرد با یک تکذیب، ماجرا را به شکل دیگری نشان دهد. «من وسط بازی نرفتم داخل زمین. من همان موقعی که به ورزشگاه ورود کردم، رفتم سمت نیمکت تیم‌ها. رسم ادب این بود که به خاطر میزبانی ما در این مسابقه، با هر دو تیم دست بدهیم.»

البته هنگام پخش صحبت‌های استاندار گیلان، فردوسی‌پور صحنه‌هایی از مسابقه را نشان می‌داد که ثابت می‌کرد استاندار وسط بازی وارد شده و با نیمکت‌نشینان دست داده است.

ناظر مسابقه در باره آن اتفاق گفته بود «حواسم نبود یک دفعه دیدم یک گروهی وارد زمین شده‌اند. متاسفانه هیچ کسی نبود جلوی این آقا را بگیرد. شما می‌خواهی به تیم‌ها خوش‌آمد بگویی، قبل از بازی، بین دو نیمه یا پس از مسابقه برو به رختکن آن‌ها و با اعضای این تیم‌ها چای و میوه بخور! استاندار احترام زیادی دارد، ولی من در طول ۳۰ سالی که در این فوتبال بوده‌ام هیچ وقت چنین اتفاقی را ندیده‌ام.»

نکته جالب اینجا بود که در سال ۹۸، سعادتی تصویری در صفحه تلگرام خود منتشر کرده بود و نوشته بود علی پروین اعلام کرده در انتخابات مجلس یازدهم به سعادتی رای می‌دهد. حمایت مربی سابق تهرانی پرسپولیس از یک نامزد انتخابات مجلس در بابل، یکی از عجیب‌ترین حمایت‌های سیاسی- ورزشی تاریخ ایران است! در کنار علی پروین، جمعی از روحانیون بابل هم از سعادتی حمایت کرده بودند.

مهدی سعادتی که با اسم مستعار بهرام سعادتی هم شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۴۰ در بابل و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است. حضور در مبارزات قبل از انقلاب علیه رژیم شاهنشاهی، معاون هماهنگی بسیج سپاه منطقه ۳ کشوری (استان‌های گیلان، مازندران و گلستان)، فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان‌های هرمزگان، همدان، مازندران و خوزستان، انتخاب به عنوان فرمانده نمونه کشوری در سه مرحله، انتخاب به عنوان احیاگر نمونه کشوری و دریافت لوح تقدیر در راستای عملکرد بسیج سازندگی از جمله سوابق و مسئولیت‌های اجرایی سردار مهدی سعادتی است.

او پیش از حضور در مجلس و بعد از دوران استانداری، مسئول قرارگاه علی ابن موسی الرضا بود. او در آن زمان در انتقاد از دولت روحانی گفته بود مگر آمریکا و اروپا برای ما چه کار کرده‌اند که برخی از دولتمردان آن‌ها را رها نمی‌کنند؟ چرا کد غلط به مردم می‌دهد و مشکلات را فیلترینگ و کنسرت معرفی می‌کنند؟ آیا قول ندادید با برجام همه چیز تمام می‌شود؟

رزومه‌ای با غلط املایی که مهدی سعادتی از خودش منتشر کرده 

رزومه مهدی سعادتی

استعفای سعادتی به خاطر تایید صلاحیت!

سعادتی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز به خاطر تایید صلاحیت برخی چهره‌ها در انتخابات شورای شهر، از ریاست هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان مازندران استعفا داده بود.  سعادتی در انتخابات مجلس دهم بابل هم نامزد انتخابات شد، اما در نهایت نام او در میان نامزد‌های نهایی انتخابات نبود. در آن انتخابات علی نجفی خوشرودی با ۶۲ هزار و ۸۹۶ رأی منتخب اول مردم در این شهرستان شد که اتفاقا نجفی هم در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور داشت.

تصاویر تبلیغاتی سعادتی هم از جمله عجایب انتخابات در ایران بود. حامیان او تصاویری از بتمن و سوپرمن را کشیده بودند و نوشتند که تا وقتی سعادتی هست، بتمن فایده‌ای ندارد. بتمن جدید مجلس حالا به نمادی از ریاکاری تبدیل شده که احتمالا تا سال‌های سال همچنان هر جا بحثی از ریا باشد، از او به عنوان شاهد مثال استفاده کنند؛ همانطور که علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده مجلس توانسته این عنوان را برای شاهد مثال «دروغ» به دست بیاورد.

تبلیغات انتخاباتی مهدی سعادتی بابل

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
1
12
همه افتخارات به کنار فقط سپردن مسئولیت فرماندهی از هیجده سالکی به علت نبوق رو بچسبید.طرف سربازی هم نرفته بود.فرمانده گردان و گروهانش کرده بودن
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
13
ریاکاری یعنی
خودنمایی فریبکارانه
برای سوءاستفاده از موقعیت ايجاد شده تا
راه را برای منفعت خود بیشتر باز کند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
14
این جماعت ریاکار اگر دوربین نباشد نماز آخر وقت هم نمی خوانند
حسین اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
10
مردم این کارارو نمی پسندند وجه خوبی نداره خاوری هم میگفت با وضو وارد شوید ب دفتر ولی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
4
... بر هر چه ریا وریاکار
محمدعلی خاکپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
1
0
سلام بر سردار مهدی (بهرام )سعادتی««دلاور مرد بی ادعا از سلسله صالحان.وسعادتمندان،از تبار منتظران شهادت .وجاماندگان قافله شهدا..فرماندهی خاکی از سلاله عرشیان.خاضع در برخورد .خاشع در ایمان.مدیر در کار .مدبر درعمل.اغماض دربخشش.مغضوب در احقاق حق..ستار درآبروداری ضعیفان..مقتدر در برابر پررویان..فرمانده ای خوش خلق وخو وکارآمد و کاردان. مومنی که فقط نیت خدمت برای رضای خداوند دارد.‌‌...فرمانده ام بود.فرماندهی که واقعا اعتماد نمودم به صفات فوق الذکر که بالحق در وجودش هست .اما حق الناس گذشت ۲۵سال جوانی وآوارگی بعداز دست دادن کار غربت بگردنش دارم ونمیگذرم.وفردای قیامت در برابر مادرم فاطمه زهرا احقاق حق خواهم نمود..بخوانید و بگویید..ارادتمند (خادم المؤمنین)
نظرات شما
پیشخوان