تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

مقصر حادثه تصادف دانش‌آموزان کرمانشاه مشخص شد/ سال ساخت مینی بوس ۱۳۶۰ بوده

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مقصر تصادف دانش‌آموزان در محور هلشی به ماهیدشت به میزان ۵۰ درصد راننده کمپرسی و ۵۰ درصد راننده مینی‌بوس تشخیص داده شده است.

مقصر حادثه تصادف دانش‌آموزان کرمانشاه مشخص شد/ سال ساخت مینی بوس ۱۳۶۰ بوده

رویداد۲۴ جلسه بررسی و پیگیری علل حادثه تصادف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در محور هلشی- ماهیدشت با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، کمره‌ای معاون وزیر آموزش و پرورش، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار کرمانشاه، بخشدار، دهیاران و مدیران و مسؤولین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش فارس، سرهنگ کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: وسیله نقلیه مینی‌بوس بنز مورد حادثه؛ سال ساخت آن ۱۳۶۰ بوده است یعنی حدود ۴۱ سال از ساخت آن می‌گذرد که دارای بیمه نامه شخص ثالث؛ معاینه فنی و فاقد صورت وضعیت مسافری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمپرسی بنز نیز مدل ساخت ۱۳۸۲ بوده است. راننده کمپرسی در اظهارات خود به پلیس اظهار داشته است که دقایقی را به خاطر رد شدن وسیله نقلیه دیگری که از فرعی به اصلی آمده بود در سطح جاده متوقف می‌شود که در همین دقایق مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان با توجه به مه گرفتگی صبحگاهی به وسیله نقلیه کمپرسی برخورد می‌کند.


بیشتر بخوانید: اسامی فوتی‌ها و مصدومان حادثه تصادف مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان


رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان قبل از برخورد به کمپرسی ۲۱ متر خط ترمز داشته است لذا با توجه به شواهد موجود در این تصادف؛ ۵۰ درصد راننده کمپرسی و ۵۰ درصد راننده مینی‌بوس مقصر حادثه شناخته شدند.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنگام بررسی صحنه تصادف متوجه وجود یک پیک نیک برای گرم شدن فضای مینی‌بوس در داخل این وسیله نقلیه شدیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان