تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا در سراشیبی سقوط!

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۷۷۲ دلار و ۶۲ سنت رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ در حالی که در آستانه انتشار آمارهای تورم در آمریکا که می تواند فدرال رزرو را مجاب به انقباضی کردن سریعتر سیاست پولی اش کند سرمایه گذاران از خریدهای عمده اجتناب می کنند، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۷۷۲ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۷۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

    در حالی که به دلیل انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در اواخر امروز و نشست هفته آینده فدرال رزرو سرمایه گذاران احتیاط پیشه کرده اند، قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش یافته است.


    بیشتر بخوانید: افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه متوقف شد؟


    استفن اینز مدیر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «با توجه به نگرانی سرمایه گذاران از انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو طلا آخرین تلاش ها برای باقی ماندن در محدوده قیمت ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار را انجام می دهد. اما هنوز وضعیت سویه اومیکرون به طور کامل مشخص نیست و این می تواند افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد که چنین اتفاقی به نفع بازار طلاست.»

    این تحلیلگر بازار طلا در ادامه گفت: «بازارها خود را برای سه نوبت افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ آماده کرده اند. بنابراین در صورت عدم تحقق چنین پیش بینی ای امکان افزایش قیمت طلا وجود دارد واز این جهت سرمایه گذاران بازار طلا چندان نگران انقباضی شدن سیاست پولی نیستند، هرچند که چنین چشم اندازی در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلاست.

    کاهش اقدامات محرک اقتصادی و افزایش نرخ بهره سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

    منبع: تسنیم
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان