تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

احتمال سقوط بیت کوین قوت گرفت!

بعد از سقوط بزرگ هفته گذشته بازار رمزارزها، بیت‌کوین نیز تا ناحیه ۴۲ هزار دلار سقوط کرد. طی هفته گذشته تلاش‌های بیت‌کوین برای پس گرفتن محدوده ۵۰ هزار دلار ناکام مانده و به دلیل فشار فروش بالا این ناحیه تبدیل به سد مقاومتی محکمی شده است.

قیمت روز ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ تقریبا می‌توان گفت به غیر از اعلام مایکروسافت انرژی مبنی بر اعلام خرید بیت‌کوین تمام اخبار منتشره در هفته گذشته برای بیت‌کوین ناامیدکننده بوده و البته لازم است اشاره شود میانگین قیمتی دارای بیت‌کوین مایکروسافت انرژی ۵۷ هزار دلار است که هم اکنون بیت‌کوین ۱۳ درصد زیر این قیمت معامله می‌شود.

از همه مهم‌تر اعلام نرخ cpi یا تورم کشور امریکا است که دیروز ۶.۸ درصد اعلام شد. این نرخ بالاترین نرخ ۴۰ ساله کشور آمریکا است و قطع به یقین می‌توان طبق سخنان پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا)، این احتمال وجود داد که در جلسات آتی سیاست‌های تپرینگ به شدت دنبال خواهد شد.

تیپرینگ در واقع نوعی کاهش سیاست پولی انقباضی است که با فروش اوراق و افزایش نرخ بهره همراه بوده و در جهت کنترل تورم است. کنترل تورم نیز به شدت می‌تواند بازارهای ریسکی را تحت تاثیر قرار بدهد و بازار رمز ارزها از جمله پرریسک‌ترین بازارها بوده که اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت در صورتی که کاهش سیاست‌های انقباضی آمریکا شدید باشد می‌تواند بازار را بیشتر دچار سقوط کند.


    بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال


    اما دلیل انتظار اصلاح بیشتر بیت‌کوین صرفا بنیادی نیست، از لحاظ تکنیکال نیز فشار فروش زیادی در بازار مشاهد می‌شود که نوید اصلاح بیشتری از بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

    طبق نمودار بالا به جرات می‌توان گفت ناحیه خط زردرنگ می‌توان ناحیه حمایتی و پرتقاضای خوبی برای بیت‌کوین باشد و تا زمانی که بیت‌کوین بالای این ناحیه باشد می‌توان انتظار داشت کف معتبر حال حاضر بیت‌کوین همین ناحیه است.

    اگر خوب با محدوده‌های برگشت قیمت از خطوط آبی رنگ دقت کنیم متوجه می‌شویم هر بار باز دچار فشار فروش شدیدی شده است و این فشار را با کندل‌های سایه بلند می‌توان تشخیص داد.

    به‌عنوان نکته آخر لازم است اشاره شود، دامیننس یا میزان تسلط بیت‌کوین بر بازار به کمترین مقدار خود رسیده که نشانه خوبی برای بیت‌کوین نیست.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان