تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

فیلمبرداری مخفیانه از نیمکت‌‎ها توسط ناظر بازی +تصاویر

جلال مرادی ناظر دیدار فولاد – نساجی که با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت در بیشتر زمان بازی مشغول فیلمبرداری مخفیانه از نیمکت دو تیم بود.

فیلمبرداری مخفیانه از نیمکت‌‎ها توسط ناظر بازی +تصاویر

رویداد۲۴  او در حالی این کار را می‌کرد که در جریان بازی اتفاق خاصی که منجر به ایجاد حاشیه و یا توقف بازی شود رخ نداد. جز در صحنه‌هایی که کادر فنی دو تیم به تصمیمات داوری اعتراض می‌کردند و در یک صحنه بیژن حیدری داور بازی به جواد نکونام اخطار داد و او را دعوت به آرامش کرد. این دست از اتفاقات در سایر بازی‌ها هم رخ می‌دهد و به نوعی مرسوم است. از سویی هیچ حاشیه‌ای هم پیش ازاین بین کادر فنی دو تیم رخ نداده بود که جلال مرادی را وادار کند تا برای نظارت قوی‌تر در جریان بازی از نیمکت دو تیم فیلمبرداری کند.

اینکه آیا ناظر مسابقه در جریان بازی این حق را دارد که با گوشی شخصی اش از نیمکت دو تیم فیلمبرداری کند یا نه جای بحث دارد؛ آنچه که در تصاویر مشهود است جلال مرادی گا‌ها صحنه‌هایی را فیلمبرداری می‌کند که همه چیز عادی است؛ به طور مثال در صحنه‌هایی که کادر فنی دو تیم در کنار خط هستند و توصیه‌های تاکتیکی به بازیکنان خود می‌کنند. یا داور چهارم مشغول انجام تعویض است. یا در صحنه‌ای می‌بینیم بازی متوقف شده و بازیکنان تیم نساجی برای آب خوردن به کنار زمین آمده اند و او دوربین را به روی نیمکت نساجی گرفته و فیلمبرداری می‌کند. آیا انجام این کار موجب نمی‌شود او نظارت خوبی بر صحنه‌های بازی نداشته باشد؟ و خیلی از اتفاقات را از دست دهد؟ چرا که نمی‌شود او دوربین به دست مشغول فیلمبردای باشد و از سوی دیگر همه اتفاقات بازی را رصد کند.

در بازی‌های لیگ برتر این برای اولین بار است که ناظر بازی به جای اینکه در جریان بازی کنار زمین باشد و بر بازی نظارت کند اینگونه تلاش می‌کند از همه صحنه‌ها فیلم بگیرد. در روز‌هایی که بازی‌ها با دوربین‌های متعددی فیلمبرداری می‌شود و هیچ حاشیه‌ای از دید دوربین‌های تلویزیونی دور نمی‌ماند فیلمبرداری جلال مرادی به عنوان ناظر در جای خود عجیب است و آیا او از کمیته انضباطی ماموریت یافته به جای نظارت از حواشی بازی‌ها فیلمبرداری کند؟ این سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد و سازمان لیگ بهتر می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد.

فیلمبرداری مخفیانه از نیمکت‌‎ها توسط ناظر بازی +تصاویر

جالب اینکه در جریان بازی هیچ یک از نیمکت دو تیم واکنشی به فیلمبرداری جلال مرادی نشان ندادند. شاید در آن دقایق پر التهاب متوجه این موضوع نشدند؛ و البته همان طور که اشاره شد این موضوع در بازی‌های لیگ برتر و حتی سایر لیگ‌ها مرسوم نیست. ناظر این اختیار را دارد هر آنچه را می‌بیند گزارش کند و دیگر نیازی به فیلمبرداری از صحنه‌های بازی نیست. با این حال باید گفت جلال مرادی با این کار سبک جالبی از نظارت برای بازی‌های لیگ برتر راه انداخته است و البته او این کار را در خیلی از بازی‌ها انجام می‌دهد و شاید هم برای اینکه گزارش دقیق تری در پایان بازی برای سازمان لیگ ارسال کند در جریان بازی بیشتر مشغول فیلمبرداری از صحنه‌های بازی است.

در بازی فولاد – نساجی همان طور که در پخش مستقیم بازی هم مشخص بود اتفاقی رخ نداد که منجر به ایجاد حاشیه در کنار زمین یا توقف مسابقه شود جز اعتراض کادر فنی فولاد به یکی دو صحنه داوری که به دنبال آن بیژن حیدری به کنار خط آمد و به جواد نکونام اخطار داد و در جریان بازی هم رفتار کادر فنی دو تیم با هم متعادل بود و در پایان بازی هم ساکت الهامی سرمربی نساجی در کنفرانس خبری سبک بازی فولاد و جواد نکونام را تحسین کرد. سرمربی نساجی هم بعد از پشت سر گذاشتن ۴ جلسه محرومیت در دو بازی اخیر روز‌های آرامی را روی نیمکت نساجی سپری کرد. به خصوص در بازی با پدیده که حسین زیاری خطای داخل محوطه جریمه پدیده را برای این تیم پنالتی نگرفت و از بازیکنان نساجی خواست که توپ را بیرون از محوطه بکارند.

فیلمبرداری مخفیانه از نیمکت‌‎ها توسط ناظر بازی +تصاویر

منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان