تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

احمد راستینه سرهنگی که می‌خواهد فوتبال ایران را سامان بدهد

نام سرهنگ احمد راستیه از روز گذشته بر سر درگیری لفظی او با داریوش مصطفوی بسیار دست به دست شد. راستینه یکی از فرماندهان میانی سپاه در چهارمحال و بختیاری بوده که حالا در کرسی مجلس نشسته و قرار است فوتبال ایران را سر و سامان بدهد. رویداد۲۴ در گزارش چهره‌های روز خود 5 نکته از زندگی احمد راستینه را بررسی کرده است.

احمد راستینه

رویداد۲۴ داریوش مصطفوی سال‌هاست چهره مورد علاقه صداوسیماست که به شدت به حضور مدیران سیاسی در ورزش معترض است و  مثلا نسبت به چهره‌هایی مثل صفایی فراهانی دیدگاه منفی دارد اما حالا که حاکمیت یکدست در اختیار اصولگرایان قرار گرفته است، انتقادهای داریوش مصطفوی از دخالت سیاسیون به مذاق اصولگرایان خوش نیامده است؛ انتقادهایی که مصطفوی از سرهنگ احمد راستینه مطرح کرده، حالا در اینترنت دست به دست می‌شود.

احمد راستینه هفشجانی نماینده نزدیک به جبهه پایداری است که از شهرکرد راهی مجلس شده و از روز گذشته در مرکز توجه قرار گرفته است. در این گزارش برای آشناتر شدن با روحیات و زندگی این نماینده مجلس، به چند ویژگی احمد راستینه می‌پردازیم.

۱) از بسیج دانشجویی تا مجلس

سرهنگ  احمد راستینه از جمله نمایندگان مجلس است که مانند عمده نمایندگان مجلس یازدهم از سپاه وارد مجلس شد. وی پیش از حضور در مجلس معاون بازرسی سپاه چهارمحال و بختیاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان و مسئول اولین مرکز رشد خلاقیت و فناوری بسیج استان بود.

جستجو‌های اینترنتی نشان می‌دهد سرهنگ پاسدار احمد راستینه، پیش از این بیشتر درباره کیفیت سفر به مناطق عملیاتی جنوب با رسانه‌ها صحبت می‌کرد و بعد از پیروزی در انتخابات مجلس، بیشتر درباره مسائل سیاسی کشور صحبت می‌کند. احمد راستینه بر اساس اطلاعات سایت ثبت شرکت‌ها، یک سال مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان سپاه پاسداران استان چهارمحال و بختیاری بوده است.


بیشتر بخوانید: سرهنگ احمد راستینه مخالف لباس تیم ملی فوتبال بانوان و رویای بازگشت به دهه ۷۰


۲) منتقد پیرمردان اصولگرا

به گزارش رویداد۲۴ راستینه از اصولگرایان نزدیک به جریان پایداری است که اتفاقا با اصولگرایان کلاسیک هم مشکل دارد و در همین مدتی که به مجلس وارد شده، به قدیمی‌های اصولگرا حمله کرده است. چهره‌های جدید و تازه‌نفس اصولگرا حالا که در شرایط یکدستی حاکمیت به قدرت وارد شده‌اند، ظاهرا تلاش دارند کاری کنند که به همین راحتی قدرت را از دست ندهند. همین کافی است تا فضایی توسط آنها ایجاد شود که چهره‌های قدیمی‌تر اصولگرا کنار زده شوند تا جا برای آنها باز شود. این برنامه البته فقط مختص مجلس نیست و در تمام جریان اصولگرا همین اتفاق در حال رخ دادن است و کار تا جایی پیش رفته که دیگر تازه‌واردهای اصولگرا حتی «جامعه روحانیت مبارز» را هم به رسمیت نمی‌شناسند یا از «جبهه پیروان خط امام و رهبری» حرف‌شنوی ندارند و تمام اصولگرایان قدیمی را محافظه‌کار می‌نامند. از همین منظر است که راستینه تازه‌وارد که اگر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان نبود، خواب مجلس را هم نمی‌دید، در جایگاه اپوزیسیون قدیمی‌های اصولگرا قرار می‌گیرد و در صد روزگی دولت رئیسی در کنایه به افرادی مثل توکلی و باهنر می‌گوید: «تعجب نمی‌کنیم اگر ژنرال‌های سیاست‌باز خسته و بیگانه با کار جهادی، این حجم از فعالیت مؤثر را درک نکنند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های اجتماعی عاریتی و فضای مجازی دست به تخریب دولت و مجلس بزنند؛ اما از دوستان و برخی از همکاران خود متعجبم که آن‌ها چرا این‌گونه این فرصت ارزشمند را ناسپاسی می‌کنند»

۳) منتقد وزیر ورزش

راستینه از جمله نمایندگانی بود که تلاش داشت سیدحمید سجادی در کرسی وزارت ورزش قرار نگیرد. او در مخالفت با سجادی گفته بود «زمانی سجادی معاونت ورزش را برعهده داشت که عملکردش باعث تعلیق بسیاری از فدراسیون‌ها شد تا جایی که ورزش کشور در معرض تعلیق قرار گرفت که اگر وساطت‌های آقای جلیلی نبود المپیک را از دست داده بودیم.»

مشخص نیست سعید جلیلی در کدام مقطع مانع تعلیق ورزش ایران شده بود و مشخص نیست چرا ابراهیم رئیسی از سعید جلیلی برای جلوگیری از تعلیق پرسپولیس و استقلال استفاده نکرده است، اما مشخص است که پیش‌بینی راستینه درباره عملکرد منجر به تعلیق سجادی درست بوده است.

البته راستینه تلاش کرد با طرح ایجاد یک وزارتخانه جدید، از قدرت وزیر بکاهد. او چهره‌ای بود که «طرح تشکیل وزارت خانواده و جوانان» را مطرح کرد؛ طرحی که به گفته او در فراکسیون ورزش مطرح شد. با این حال او نه تخصصی در این کار داشت و نه آنقدر چهره‌ای شاخص بود که به اعتبار سابقه‌اش کسی به حرف او توجه کند. او نیز همچون نمایندگانی است که چهار سال در مجلس می‌مانند و پس از آن کسی در یادش نمی‌ماند که حتی مجلس چنین نماینده‌ای هم داشته است؛ مگر آنکه هر از گاهی با حاشیه‌های این‌چنینی خاطره او زنده بماند؛ که از این جهت تا همیشه باید سپاسگزار داریوش مصطفوی باشد.

طرح تشکیل وزارت خانواده و جوانان هم احتمالا طرحی است که برای بسط قدرت بیشتر جریان پایداری مطرح شده است؛ چه آنکه آنها با خود فکر می‌کنند وقتی وحید یامین پور به معاونت وزارت ورزش رسیده، چرا برایش یک وزارتخانه دست و پا نکنیم!

۴) عضو کمیته تربیت بدنی

سرهنگ احمد راستینه در کمیسیون فرهنگی است و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم نیست و از طریق کمیسیون فرهنگی در کمیته تربیت بدنی عضویت دارد و رئیس این کمیته است. به جز آن مسئولیت‌های ورزشی دیگر هم داشته است؛ مثل ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک و عضو ناظر مجلس در وزارت ورزش و جوانان.

این حضور البته هیچگاه دستاورد روشنی نداشته است؛ چه آنکه پیش از این مسعود سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش را هم به مجلس احضار کردند تا درباره پرونده ویلموتس توضیح دهد. عمر دولت روحانی هم تمام شد و دو سال هم از عمر مجلس انقلابی گذشت اما تا این لحظه کسی نفهمید عاقبت پرونده ویلموتس چه شد و مصاحبه‌های سرهنگ راستینه برای احقاق حقوق مردم در پرونده ویلموتس چه نتیجه‌ای داشت.

۵) منتقد لباس زنان فوتبالیست

داریوش مصطفوی حق دارد بگوید این نماینده به جای مسائل ورزشی باید به فکر آب و نان مردم باشد! یکبار دیگر هم صحبت‌های راستینه درباره ورزش جنجالی شده بود. او در انتقاد از لباس زنان فوتبالیست ایرانی گفته بود «به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به مسئولان ذی ربط تذکر شدید می‌دهم و خواستار اصلاح این رویه هستیم و می‌خواهیم که گزارش این اصلاح را به ما بدهند. کسانی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.»

اگر به مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای احمد راستینه نگاهی بیندازید، دقیقا متوجه نمی‌شوید که او چکاره است. این اتفاقا همان مسئله‌ای که مصطفوی درباره او به خوبی فهمید و وقتی گفت «از معاون حقوقی وزیر ورزش خواسته‌ام مشکل را حل کند»، خطاب به او گفت «مگر شما چکاره‌اید که تماس بگیرید؟؟»

حقیقت آن است که از مصاحبه‌های راستینه نمی‌توان فهمید تخصص او چیست و برای چه کاری او را تایید کرده‌اند که در پارلمان بنشیند. مصاحبه‌های او موضوعات مختلفی از شیوه انتقال آب از دریا و شیوه توسعه روستایی و راه‌های مناطق محروم تا موضوعاتی مثل اساسنامه فدراسیون فوتبال و چگونگی پرداخت وام ازدواح و وضعیت نظام آموزش در مسائل بهداشتی و درمانی و شیوه‌های نظام ارجاع و پزشک خانواده در عشایر و بیمه ورزشکاران و حذف دهک‌های یارانه‌ای و اعتبارات بانک‌ها و روش‌های لغو تحریم‌های آمریکا و حتی ورزش بانوان را در برمی‌گیرد و عجیب آنکه او در هیچکدام از این موارد تخصصی ندارد و درباره همه آنها صحبت کرده است. احتمالا اگر یک متخصص مثلا درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال یا اعتبارات بانکی و هر مسئله دیگر، مقابل او بنشیند، او مانند سایر همتایان خود فقط باید نظاره‌گر باشد و تنها سکوت کند، اما نه تنها چنین نمی‌کند که قرار است وضعیت همه چیز را درست کند. یکبار دیگر جمله مصطفوی به سرهنگ احکد راستینه را مرور کنید: مشکل اینجاست که امثال شما نماینده شده‌ای ...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
شاغلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
10
همه چیمان باسد به همه چیمان بیاید.
نمایشگاه در مسجد مصلی؛ نمازجمعه در صحن دانشگاه.
اختلاسگر در راس امور یا کانادا، معلم و دانشجو در زندان.
متخصصان فنی و مهندسی بیکار؛ روحانیون و سپاهیان نظامی سرکار.
و الی ماشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
5
اینها دست پرورده جنتی هستند وجنتی الان مثل کبک سرش راگداشته دربرف تااین ادمهای موردتابیدخودش رانبیند ودراخر الان باکودتای خزنده چبهه پایدتری که دولت ومچلس راقرق کردن دارند برنامه ریزی برای مچلس خبرگان رهبری رادربرنامه خوددارند که کاررایکسره کنند که اخرین سنگررافتح کنند وشدیدا مشعول مهره چینی درمچلس خبرگان اینده هستندوورچلسات داخلی خودرسماابایی هم جدارند
رضا
|
Germany
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
7
اینده ورزش ایران بعداز چند سال:
تبدیل ورزشگاهها به اماکن مذهبی و عزاداری
جمع اوری و انحلال تیمها و تبدیل انها به هیئت های عزاداری
تعطیلی کلوپهای ورزشی
ورزشکاران باید یا مهاجرت کرده یا بفکر شغلی برای تامین معیشت باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
1
4
مهندس مصطفوی
با درایت و تعویض بموقع سرمربی تیم ملی بعد بیست سال فوتبال جمهوری اسلامی را به جام جهانی رهنمون و پس از جنگ هشت ساله تحمیلی باعث شور و شعف ملت سلحشور ایران اسلامی گردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
1
0
والا مدیرایی که بالا سر فوتبال هستن هم همشون اول به فکر صندلی و جیب خودشون بودن. الان که گند همه چیز در اومده دارن داد میزنن که کسی به ما کاری نداشته باشه. همین آقای مصطفوی که بعد 60 سال یادش افتاده باید صریح حرف بزنه یادش نیس داورای آسیایی بازیهای پرسپولیس استقلالو موقع ریاست خودش میخرید؟ بعدش دوره افتاده بود که زمان ریاست من تیمهای باشگاهیمون موفقتر بودن و ریاست فدراسیون فقط حق منه؟؟؟؟ یا دادکانی که همه اونو تنها ناجی فوتبال میدونن با شکایت مخفیانش باعث تعلیق چند ساله فوتبال ملی شده بود. یا صفایی فراهانی که با پولهای فوتبالی به تمام خواسته های سیاسیش رسید و .... دیگه دارو دسته تاج رو که همه میشناسن. این آقایون دلشون واسه فوتبال مملکت و جوونا نسوخته بلکه هدفشون اینه که هیچ غریبه ای به حیاط خلوتشون راه پیدا نکنه و تا ابد رییس بمونن
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
6
مجلس و دولت در اختیار نظامیان هستش دز کل حکوما ایران در حال حاضر یک حکومت نظامی ولی بالباس مردم عادی هستش و به همین دلیل کشور رو با پادگان آموزشی اشتباه گرفته اند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
در دست نظامیانی که سواد ندارن و عاشق قدرت هستند
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
0
2
کسی که فرق توپ فوتبال را با هندوانه تشخیص نمی دهدمی خواهد فوتبال مملکت را سرو سامان دهد .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
1
4
بقول آقای ظریف(حفظه الله) همه چیز دست میدان است.
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
2
آین آدم خیلی پر رو تشریف داره ادبیتاش خیلی شبیه زاکانی هست و از اون طلبکارا و به قول معروف لمپن ها هست.
یه زمانی بود طرف وقتی 60 سالش میشد تازه درجه سرهنگی و یا سرهنگ دومی بهش اعطا میشد.نمیدونم این بچه های 30 40 ساله چیجوری سرهنگ میشن!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
آقای راستینه بجای دخالت‌های بیجا در اموری که به شما اصلا ربطی نداره دخالت نکنید.بجاش پروژه هایی که داخل استان چهارمحال وبختیاری به دلیل اتمام بودجه تعطیل شدن و خانواده های زیادی تو این فصل بیکاری وسرما از نون خوردن افتادن رو پیگیری کن،مثل پروژه راه آهن مبارکه شهرکرد،اوووفف
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان