تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

اختلاف هیات مدیره بیمه معلم برسر یک معامله مشکوک/ چگونه دو ملک مرغوب در تهران با زمینی در بابلسر معاوضه شد؟ +اسناد

اسنادی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد شرکت بیمه معلم دو ملک مرغوب خود در پایتخت را با یک ملک در شهرستان بابلسر معاوضه کرده و مابقی آن را نیز به صورت نقدی پرداخت کرده است. این معامله به اختلاف اعضای هیات مدیره منجر شده و برخی اعضا پای چنین سندی را امضا نکرده‌اند. در این گزارش به استناد مدارک موجود در صورت‌های مالی بیمه معلم نشان داده شده که این معامله در شرایط کنونی منطقی نبوده و به نوعی مشکوک به نظر می‌رسد.

وضعیت مالی بیمه معلم

رویداد۲۴ بر پایه تازه‌ترین اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده، شرکت بیمه معلم بخشی از دارایی‌های شرکت را در قالب یک معامله ملکی جابجا کرده است. شاید این صورت مسئله در نگاه نخست موضوعی پیش پا افتاده و عادی باشد، اما فرآیند این معامله است که مشخص می‌کند چه اتفاقاتی در این شرکت بیمه‌ای رخ داده است.

اختلاف نظر میان اعضای هیات مدیره شرکت بیمه معلم به مشکلی جدی برای سهامداران شرکت تبدیل شده است. صورت‌های مالی شش ماهه نخست امسال شرکت از این حکایت می‌کند که غلامرضا حیدری کرد زنگنه، محمدابراهیم تحسیری و عمادالدین قاضوی گزارش نیمه اول سال را امضا کرده‌اند، اما در میان اعضای هیات مدیره نام «حسام معتضدیان قمی» و «محمد رضا سمیعی» نیز به چشم می‌خورد، در حالی که امضای آن‌ها اثری نیست. اما چرا این اتفاق رخ داده است؟

گزارش مالی شرکت بیمه معلم که دو عضو هیات مدیره آن را امصا نکرده‌اند

گزارش مالی بیمه معلم

صورتجلسه معامله یک ملک تجاری توسط بیمه معلم که همه اعضا آن را امضا نکرده‌اند

شرایط مالی بیمه معلم

ماجرا از این قرار است که دو فرد اخیر، مدت‌هاست از شرکت جدا شده‌اند. اکنون سعید جبلی در مسند نایب رئیس هیات مدیره و به جای محمد رضا سمیعی فعالیت می‌کند، در حالی که هنوز کسی جای حسام معتضدیان قمی را پر نکرده است.

تایید صورت‌های مالی توسط حسابرس با سه امضا و در حالی که نام حسام معتضدیان قمی و محمد رضا سمیعی همچنان در آن‌ها به چشم می‌خورد، جای تامل دارد؛ اکنون نام اعضای هیات مدیره در سایت شرکت با آنچه در صورت‌های مالی نشان داده شده است، متفاوت است.

این ماجرا، اما زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم هیات مدیره شرکت بدون توافق حداکثری، بخشی از اموال بیمه معلم را جابجا کرده است. بر اساس مستنداتی که به دست رویداد۲۴ رسیده است، در جلسه نیمه شهریورماه سال جاری، هیات مدیره بیمه معلم تصمیم گرفته است دو فقره ملک مرغوب شرکت در تهران را به قیمت کارشناسی به فروش گذاشته و در ازای آن ملکی در شهرستان بابلسر خریداری کند.

ترکیب هیات مدیره بیمه معلم در سایت رسمی شرکت

هیات مدیره بیمه معلم


بیشتر بخوانید: حاشیه‌های «آقای میم» و «بیمه معلم»/ ماجرا‌ی بدهی ۱۰ ساله به بیمه معلم چیست؟


در صورتجلسه ششصد و سی و پنجمین جلسه هیات مدیره بیمه معلم که در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شده، آمده است: «گزارش شماره ۱۲۶/۵/۴۰۰ مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ مدیریت منابع انسانی که به استناد بند ۴ صورتجلسه شماره ۶۳۳ هیات مدیره محترم شرکت و با هماهنگی مدیریت حقوقی در خصوص خرید ملک جهت امور رفاهی و آموزشی پرسنل در شهرستان بابلسر تهیه شده است، در جلسه مطرح و پس از ارائه توضیحات لازم و بحث و تبادل نظر در این خصوص، مورد تصویب قرار گرفت.»

در این صورتجلسه تاکید شده است: «با توجه به گزارش ارائه شده بر اساس آیین‌نامه معاملات شرکت و اخذ گزارشات کارشناس رسمی واحد‌های مذکور در قبال فروش دو باب ساختمان شرکت واقع در خیابان‌های سنایی و جم (پس از گزارش کارشناس رسمی) قیمت‌گذاری و به ایشان واگذار گردد. همچنین مابقی ثمن معالمه نیز به صورت نقدی طبق مقررات شرکت و قوانین کشور در این خصوص به آقای علی امیری و شرکا پرداخت گردد.»

این بند از صورتجلسه از چند منظر جالب توجه است. نخست این که جلسه گرچه با حضور هر چهار نفر اعضای کنونی هیات مدیره یعنی غلامرضا حیدری کرد زنگنه، محمد ابراهیم تحسیری، عماد الدین قاضوی و سعید جبلی برگزار شده است، اما صورتجلسه به امضای همه اعضا نرسیده است.

فهرست جزئیات زمین و ساختمان شرکت بیمه معلم که از سوی این شرکت افشا شده و ارزش آن‌ها مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به سال مالی ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد، از این حکایت دارد که دو ملک مورد اشاره در صورت جلسه اخیر، بیش از ۹۸ میلیارد ریال ارزش داشته‌اند.

«زمین جم» با ارزش بیش از ۱۶ میلیارد ریال با کاربری مسکونی در خیابان اصلی مطهری تهران قرار گرفته و ۱۱۶ متر مربع مساحت دارد. «زمین سنایی» در خیابان اصلی کریمخان زند تهران نیز ۳۸۵ متر مربع است که بیش از ۸۲ میلیارد ریال ارزش‌گذاری کارشناسی شده است.

معاملات بیمه معلم

رئیس قوه قضاییه به تازگی درباره قیمت‌گذاری‌های کارشناسی هشدار‌هایی داده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای نیمه آذرماه امسال در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفته بود: در کارشناسی اولیه پرونده بابک زنجانی ارزش زمینی که گودبرداری شده بود ۲۹۵ میلیارد تومان تخمین زده شد، اما نهایت کارشناسی ارزش زمین به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

«علی امیری» که نام او در این مصوبه به عنوان معاوضه‌کننده «ملک بابلسر» آمده است، همان کسی است که مدتی مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران بود. در این معامله، سوال جدی این است که چرا شرکت باید دو ملک مرغوب خود در پایتخت را با یک ملک در شهرستان بابلسر معاوضه کرده و مابقی آن را نیز به صورت نقدی پرداخت کند، در حالی که بر اساس مستندات موجود، شرکت مطالبات معوق وصول نشده فراوانی از بیمه‌گزاران خود، از جمله شرکت مخابرات ایران دارد.


بیشتر بخوانید: جزییات تازه از قرارداد بیمه معلم و شرکت مخابرات ایران / بازرسان بیمه مرکزی در بیمه معلم مستقر شدند


نامه‌ای که به تازگی معاون فنی اشخاص و مسئولیت شرکت بیمه معلم خطاب به معاون توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران نوشته است، از این حکایت دارد که شرکت مخابرات ایران تا تاریخ این نامه یعنی نیمه شهریور ماه سال ۱۴۰۰، بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بیمه معلم بدهکار است.

این نامه تاکید می‌کند که با وجود گذشت سه ماه از تاریخ انقضای قرارداد، هنوز ارقام بدهی با این شرکت تسویه نشده است. بدهی‌های شرکت مخابرات ایران از محل بیمه درمان، دندانپزشکی، عمر و حوادث، آتش سوزی، مسئولیت و اتومبیل است. کل مبلغ حق بیمه این قرارداد‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، در حالی که از این رقم تنها ۳.۳ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

اکنون خبر می‌رسد که جابجایی دو ملک تهران این شرکت با ملک بابلسر، نهایی شده و در نیمه آبان ماه، عملیات ثبتی آن نیز انجام شده است. صورت‌های مالی شرکت بیمه معلم که سال‌ها توسط موسسه وانیا نیک تدبیر حسابرسی می‌شد، از سال جاری به دست موسسه حسابرسی و خدمات مالی و مدیریت ایران مشهود سپرده شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
بیمه معلم جز صندوق ذخیره فرهنگیان است و غصب اموال آن غصبی است
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
1
0
ممنون بابت واحدی که در بابلسر گرفتید وبه فکر رفاهی همکاران شرکت هستید کور شود آن که نتواند موفقیت بیمه معلم را ببیند و بترکد چشم حسودان شرکت را
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
0
.
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
0
مسئولین، مدیران و مسئولان مخابرات و در سایه سکوت دولت ناتوان و عاجز و نمایندگان خیانتکار مجلس در سراسر شرکت مخابرات یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
کلادزدی درکشورنهادینه شده است ازبیت رهبری دزدشروع می شودتاتمامی زیرمجموعه کشورادامه پیدامی کند چیزی عجیبی نیست دربابلسر مهد دزدهای پایتخت شده است تمامی مافیای تهران وایران دربابلسر دارای ملکی هستند والان بابلسر باسیسل ایتالیا معقرمافیا ببینید اون دزدبزرگ طبری شاید صدهاملک وبرچ دربابلسردارد وبقیه مقامات عالی رتبه کشوردرشهرک دریا کنار وخزر شهرویلاهای بالای ۵۰۰ملیاردتومان برخورداست رویدادیک گزارش ازسیسل ایران دربابلسر گزارشی تهیه کنید بعدنیست لواسان تهران درمقابل بابلسر وشهرک هایش هیچ است
نظرات شما
پیشخوان