تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

چطور رشد قد کودک را افزایش دهیم؟

به فرزندانتان اجازه دهید تا از بهترین مکمل‌های رشد که می‌توانید تهیه کنید نهایت استفاده را ببرند. بعد از ۴ سالگی به آن‌ها مولتی ویتامین بدهید، به‌خصوص زمانی که برای خوردن غذا سخت‌گیر هستند یا رژیم غذایی متعادلی ندارند.

راه های افزایش قد کوتاه

رویداد۲۴  تعداد زیادی مکمل و مولتی ویتامین برای انتخاب در دسترس هستند که البته ممکن است شما را دچار سردرگمی کنند. معمولا تصمیم گیری برای انتخاب مکمل و مولتی ویتامین برای والدین کار سختی است. در این مطلب چند نکته وجود دارد که به شما برای تصمیم گیری برای این انتخاب مهم کمک می‌کند.

۱. مواد مغذی برای افزایش قد کودکان


تأثیر مواد مغذی بر افزایش قد کودک بسیار مهم است. مواد مغذی این توانایی را دارد که میزان رشد کودک شما را به حد قابل توجهی بهبود بخشد. ۲ نوع ماده مغذی وجود دارد که به رشد قد کودکان کمک می‌کند. این موارد شامل:

درشت مغذی ها: اگر سوال اصلی شما این است که چطور رشد قد کودک را افزایش دهیم؟ باید مصرف درشت مغذی‌ها در اولویت شما باشد. درشت مغذی‌ها عبارتند از - پروتئین ها، چربی‌ها و کربوهیدرات ها. پروتئین‌ها بلوک‌های سازنده بدن ما هستند و چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها انرژی دهنده‌هایی هستند که به تمام فعالیت‌های بدن از جمله رشد قد کمک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که برای افزایش قد معجزه می‌کنند


ریز مغذی ها: این مواد از مواد معدنی و ویتامین‌ها تشکیل شده اند. آن‌ها به رشد عصبی، تعادل هورمونی، سیستم ایمنی و رشد کمک می‌کنند. کلسیم، ویتامین‌های گروه B، ویتامین D و روی برخی از نمونه‌های ریز مغذی‌ها هستند. ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش اساسی در رشد قد کودکان برعهده دارند.

۲. ویتامین مناسب برای رشد قد کودکان

حالا که به دنبال انتخاب ویتامین‌هایی برای کمک به رشد کودکان هستید، در این مطلب تعدادی مکمل وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها نگاهی بیندازید:

الف) ویتامین A: که به آن رتینول نیز گفته می‌شود و عامل اصلی رشد قد است. این ویتامین به درستی به عنوان ویتامین رشد برای کودکان نامیده شده است. ویتامین A برای رشد و تکامل مناسب استخوان‌ها ضروری است تا استخوان‌ها بصورت قوی و محکم رشد کنند.

منبع ویتامین A: هویج، شیر، میوه‌ها و سبزیجات برگ سبز است.

ب) ویتامین D: این ویتامین به میزان زیادی در نور خورشید یافت می‌شود. این می‌تواند به عنوان بهترین مکمل برای رشد کودک در نظر گرفته می‌شود. بدن ما به جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارد که بتواند به استخوان‌ها برای قوی و سالم‌تر شدن کمک کند. در تحقیقات مشخص شد که بچه‌های قد کوتاه زمانی که به آن‌ها وعده‌های غذایی حاوی ویتامین D داده می‌شود، قد می‌کشند.

منبع ویتامین D: نور خورشید، تخم‌مرغ، گل کلم، مرکبات، گوجه‌فرنگی است.

پ) ویتامین C: این ویتامین که بیشتر با نام اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، به بازیابی کلاژن، تقویت استحکام استخوان‌ها و تجدید انرژی بدن کمک می‌کند. منبع ویتامین C: مرکبات، انواع توت ها، لیمو، گوجه فرنگی است.

ت) ویتامین F: این ویتامین منجر به تسریع رشد بچه‌ها می‌شود. این یک ویتامین رشد برای کودکان است. منبع ویتامین F: ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و غذا‌های دریایی است.

ث) ویتامین K: این ویتامین به دلیل عملکردش برای لخته شدن طبیعی خون شناخته شده است. ویتامین K به عوان عامل رشد در کودکان برای افزایش تراکم استخوان در بدن نیز شناخته شده است و از این رو وضعیت استخوان را بهبود می‌بخشد و به افزایش قد کمک می‌کند.

منبع ویتامین K: سبزیجات سبز، بروکلی، گل کلم و کلم است.

ج) ویتامین B کمپلکس: این ویتامین نقش‌های مختلفی برای رشد اندام‌ها در بدن برعهده دارد. این ویتامین حاوی ۸ ویتامین ب است که هر کدام مسئول سلامت عمومی بدن و افزایش قد هستند.

ویتامین B۱: این ویتامین که تیامین نیز نامیده می‌شود و مسئول اصلی تامین خون در اندام‌های مختلف بدن است، به عملکرد صحیح قلب و سیستم عصبی کمک می‌کند و در نتیجه رشد بدن را حفظ می‌کند و قد را افزایش می‌دهد. منبع ویتامین B۱: برنج، بادام زمینی و دانه‌های سویا است.

ویتامین B۲: این ویتامین معمولاً به عنوان ریبوفلاوین شناخته می‌شود. این یک ویتامین رشد برای کودکان محسوب می‌شود و رشد کلی مو، ناخن و پوست را برای آن‌ها فراهم می‌کند. جدا از تولید انرژی، به سلامت استخوان و به رشد استخوان هم کمک می‌کند و در نتیجه خطر شکستگی استخوان را کاهش می‌دهد. منبع ویتامین B۲: شیر، تخم مرغ، قارچ، ماست است.ویتامین B۶: این ویتامین به ساخت سیستم ایمنی قوی و به بدن در مبارزه با عفونت کمک می‌کند. همچنین به بهبود متابولیسم و ​​سالم نگه داشتن سلول‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین رشد و افزایش قد کلی کودکان را تنظیم می‌کند. منبع ویتامین B۶: مرغ، سویا، جو، جوانه گندم، موز و جو است.

ویتامین B۱۲: این ویتامین رشد برای کودکان است و به سلامت خون و سلول‌های عصبی کمک می‌کند. از بروز کم خونی مگالوبلاستیک، وضعیتی که بچه‌ها را دچار خستگی و ضعیف می‌کند، جلوگیری می‌کند. منبع ویتامین: ساردین، جگر، گوشت گاو و محصولات لبنی است.

۳. مواد معدنی مناسب برای رشد قد کودکان

اگر به فکر این هستید که چطور قد کودک را افزایش دهید، نمی‌توانید اهمیت مواد معدنی را نادیده بگیرید. در ادامه چند مورد که نقش مهمی برای رشد و افزایش قد کودکان دارند آورده شده است:

الف) روی: مکمل روی یا زینک به همراه ترکیب صحیح با مولتی ویتامین‌ها برای افزایش قد در کودکان شناخته شده است. والدینی که درگیر نحوه افزایش قد کودکان خود هستند، انتخاب مولتی ویتامین‌های حاوی روی برای کودکان آن‌ها ضروری است. اثربخشی مکمل روی برای افزایش قد در کودکان با مطالعات متعددی اثبات شده است. منبع روی: لوبیا، مرغ، میوه‌های تازه و گوشت قرمز است.

ب) کلسیم و منیزیم: کلسیم و منیزیم مواد معدنی پراهمیتی هستند که زمانی که به فکر افزایش قد کودک تان هستید باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید. آن‌ها برای رشد استخوان‌ها و دندان ها، ترمیم و حفظ عضلات و افزایش قد بسیار مهم هستند. منبع کلسیم و منیزیم: شیر، محصولات لبنی و پنیر است.

منبع: salam donya

برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان