تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

هشدار قرمز هواشناسی برای جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۵ متر در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمزرنگ با اشاره به افزایش شدید گرادیان فشاری همراه با وزش باد شدید آورده است: از صبح جمعه تا صبح شنبه (۱ و ۲ بهمن‌ماه)  افزایش ارتفاع موج بین ۳ تا ۵ متر برای شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی غرق شدن شناورها، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی، خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی دور از انتظار نیست بنابراین ممنوعیت کلیه فعالیت‌های دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی جهت پیشگیری از خسارت، لغو ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه سنگین، اعمال محدودیت در فعالیتهای دریایی و ساحلی و آمادگی سازمان‌های امداد رسان در بنادر باهنر، لنگه، قشم، کیش، ابوموسی، جاسک، سیریک و چابهار ضمن هماهنگی با ارگان‌های دریایی جهت جست وجو و نجات دریایی توصیه می‌شود.

هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان