تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل در آستانه روز مادر

قیمت گل نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل در آستانه روز مادر
رویداد۲۴ در آستانه روز مادر با افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل مواجه خواهیم بود. در حال حاضر قیمت هر شاخه گل داوودی از ۱۵۰۰۰ تومان به ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و قیمت ۲۰ شاخه گل رز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. به صورت کلی قیمت گل نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

هر ساله با نزدیک شدن به روز مادر تقاضا برای خرید گل افزایش پیدا می‌کند. مشاهدات میدانی خبرنگار نیز نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت هر شاخه گل رز در سطح بازار و گل فروشی‌ها ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تومان بسته به نوع کیفیت به فروش می‌رسد. همچنین هر دسته ۴ عددی گل نرگس ۲۰ هزار تومان است؛ گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در همین راستا محمود علیان، رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد در خصوص قیمت گل در روز مادر اظهار کرد: به صورت کلی قیمت گل نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد مغازه‌های گل‌فروشی مشهد در سال جاری افزود: در ابتداء سال جاری ۹۳۰ مغازه گل‌فروشی در مشهد وجود داشته که در حال حاضر به ۶۸۰ مغازه کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف گل‌فروشان مشهد تصریح کرد: درآستانه روز مادر قیمت هر شاخه گل داوودی از۱۵۰۰۰ تومان به ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و قیمت ۲۰ شاخه گل رز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

علیان در خصوص قیمت گل در ایام مذهبی و ملی گفت: با توجه به کاهش تعداد تولیدکنندگان و افزایش تقاضای خرید گل در این ایام، قیمت گل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن روز مادر افزایش تقاضای خرید گل منجر به رونق بازار گل خواهد شد. در آستانه روز مادر با افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت گل مواجه خواهیم بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گل
نظرات شما
پیشخوان