تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

آموزش بازیابی پست و استوری‌های حذف شده اینستاگرام

در این گزارش با یک راهنمای گام به گام برای بازیابی پست، استوری و سایر فایل‌های حذف شده آشنا می‌شوید.

بازیابی پست های حذف شده اینستاگرام

رویداد۲۴ ممکن است به طور تصادفی پست‌های اینستاگرام را حذف کنید یا ناگهان متوجه ناپدید شدن آن ها شوید. همچنین ممکن است به دلیل حمله ویروس یا دلایل دیگر از دستگاه شما ناپدید شود؛ بنابراین آیا می‌توان عکس ها، ویدئوها، استوری ها و ویدیو‌های IGTV حذف شده اینستاگرام را بازیابی کرد؟

به گزارش وبسایت stellarinfo، روش‌های مختلفی برای بازیابی عکس‌ها و ویدئو‌های از دست رفته یا حذف شده اینستاگرام در اندروید، آیفون، آی پد و کامپیوتر وجود دارد. در اینجا با ۶ مورد از این روش‌ها از جمله بازیابی عکس‌ها و ویدیو‌های اینستاگرام از پوشه «Recently Deleted» یا «Archive»، آلبوم‌های دستگاه مانند گالری، پوشه دانلود، مدیریت فایل، دوربین رول یا موارد دیگر و پوشه پشتیبان مانند iCloud یا Google Photos آشنا خواهید شد. همچنین می‌توان از یک نرم‌افزار بازیابی عکس و ویدئو برای بازیابی فایل‌های از دست رفته اینستاگرام از دستگاه ذخیره‌سازی استفاده کرد.

روش ۱: بازیابی از پوشه «Recently Deleted» در اینستاگرام

ویژگی «Recently Deleted» اینستاگرام به بازیابی محتوای حذف شده در برنامه کمک می‌کند. عکس‌ها، ویدیوها، ویدیو‌های IGTV و داستان‌های حذف شده از حساب شما ابتدا به پوشه Recently Deleted منتقل می‌شود؛ پست ها ۳۰ روز و استوری‌ها ۲۴ ساعت در این پوشه باقی می‌ماند. اگر می‌خواهید حذف و بازیابی عکس‌ها و ویدیو‌های اینستاگرام را در این دوره ۳۰ روزه انجام دهید، پس از به روز رسانی نسخه اینستاگرام خود مراحل زیر را طی کنید.

اینستاگرام را باز کرده و روی Settings > Account > Recently Deleted کلیک کنید.

بازیابی پست و استوری اینستاگرام

عکس‌ها و فیلم‌های مورد نیاز را انتخاب کرده و از طریق گزینه سه نقطه بالای صفحه، با گزینه Restore فایل خود را بازیابی کنید. همچنین اگر گزینه Delete را انتخاب کنید، فایل‌ها برای همیشه از حساب اینستاگرام شما پاک می‌شود.

روش ۲: بازیابی عکس‌ها از آرشیو اینستاگرام

اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ ویژگی «پست‌های بایگانی شده» را راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهد عکس‌ها و استوری‌ها از دیده شدن توسط دیگران پنهان شوند. با این حال، اگر عکسی از بایگانی حذف شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوان دوباره آن را بازیابی کرد. برای بازیابی پست و استوری‌های بایگانی شده مراحل زیر را دنبال کنید:
پس از ورود به این پلتفرم، روی عکس پروفایل خود در آیکون پایین صفحه کلیک کنید.
روی نماد منو در بالا سمت راست ضربه زده و Archive را انتخاب کنید.

گزیته آرشیو اینستاگرام
با باز شدن پوشه Archive، روی منوی کشویی کلیک کرده و از گزینه‌های Stories archive، Posts archive یا Live archive، عکس‌ها یا ویدیو‌های گم شده خود را پیدا کرده و بازیابی کنید.

روش ۳: بازیابی عکس‌های اینستاگرام از گالری اندروید یا آیفون

هر زمان که عکس یا ویدئویی در اینستاگرام آپلود می شود، به طور خودکار در گالری (آلبوم) اندروید در پوشه‌ای به نام «اینستاگرام» ذخیره می‌شود. در آیفون نیز، فایل آپلود شده در برنامه Photos ذخیره می‌شود. اگر به‌طور تصادفی عکس‌ یا ویدئویی را در اینستاگرام حذف کرده‌اید یا نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، آن‌ را در پوشه «اینستاگرام» در گالری اندروید یا آلبوم آیفون جستجو کنید.

بازیابی از طریق گالری

روش ۴: بازیابی فایل‌های اینستاگرام در اندروید از File Manager

اگر عکس‌های اینستاگرام ناپدید شده‌اند، آن‌ها را از File Manager در دستگاه Android خود بررسی و بازیابی کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
به My Files > Pictures بروید. پوشه اینستاگرام را انتخاب کرده و در صورت موجود بودن، عکس‌ها را بازیابی کنید.

گزیته FILE MANAGER

روش ۵: عکس‌ها و ویدیو‌های اینستاگرام را از «فایل‌های پشتیبان» بازیابی کنید

وقتی نمی‌توانید فایل‌های اینستاگرام خود را پیدا کنید، آن‌ها را از نسخه پشتیبان موجود در ابر یا درایو ذخیره‌سازی بازیابی کنید. iCloud DropBox، Time Machine یا هر درایو پشتیبان دیگری که استفاده می‌کنید را بررسی کنید. اگر عکس‌ها و فیلم‌های حذف یا گم شده در این فایل‌ها موجود بود آن‌ها را بازیابی کنید.

روش ۶: از یک نرم افزار برای بازیابی عکس‌های اینستاگرام استفاده کنید

بهترین گزینه برای بازیابی عکس‌های از دست رفته، حذف شده یا ناپدید شده اینستاگرام استفاده از نرم افزار بازیابی عکس اینستاگرام «Stellar Photo Recovery» است. این یک ابزار بازیابی فایل‌های رسانه‌ای است که می‌تواند عکس‌های حذف شده را از رایانه شخصی، مک، درایو قلم، کارت SD یا رسانه‌های دیگر بازیابی کند. با استفاده از این نرم افزار می توان تصاویر اینستاگرام، عکس‌های آرشیو یا سایر پست‌ها را بازیابی کرد، مشروط بر اینکه آن‌ها را در درایو ذخیره سازی خود ذخیره کرده باشید. با الگوریتم اسکن قوی و فرایند بازیابی ساده، این نرم افزار تضمین می‌کند که عکس‌ها و ویدئو‌های حذف شده با هر فرمتی بر روی رایانه شما باز می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان