تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

پیش بینی آینده قیمت طلا در بلند مدت

قیمت طلا در هفته گذشته روند نوسانی داشت و دوبار کانال قیمتی خود را تغییر داد. علت نوسان قیمت طلا در بازار چه بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ قیمت طلا در بازار هفته گذشته نوسان نسبتا زیادی را ثبت کرد. طلا در بازار هفته گذشته کانال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و اما دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا تهران گفت: هفته گذشته برای قیمت طلا و سکه هفته‌ی باثباتی را پشت سر گذاشت. قیمت دلار و اونس جهانی نوسان کمی داشتند و همین مساله موجب آرامش در بازار طلا و سکه شد.

    بذرافشان با اشاره به اینکه هفته گذشته تنها یک دلار افزایش اونس جهانی ثبت شد توضیح داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود پنج هزار تومان افزایش و قیمت سکه ۳۰ هزار تومان افزایش داشت.

    او در ادامه گفت: تقاضا در بازار مصنوعات طلا کاهش پیدا کرده است و حباب سکه به ۲۵۰ هزار تومان رسید.

    علت نوسان قیمت طلا

    مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی درباره علت نوسان قیمت طلا توضیح داد: نوسان در قیمت دلار اصلی‌ترین علت نوسان قیمت طلا بود. همچنین نوسان‌ها در بازار اونس جهانی در بازار طلای داخلی اثرگذار بود.

    محبی در ادامه گفت: روند کاهشی قیمت دلار در هفته گذشته باعث کاهش قیمت طلا و رسیدن به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد و در بازار امروز (دوشنبه) شاهد هستیم که با افزایش قیمت دلار و رسیدن به قیمت ۲۸ هزار تومان، ، قیمت طلا افزایشی شد.

    این کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد تا زمانی که نتیجه نهایی مذاکرات مشخص نشود، نوسان‌های موجود در بازار طبیعی و ادامه‌دار خواهد بود.

    آینده طلا در بلند مدت

    محبی در پایان درباره آینده بازار طلا گفت: با توجه به تمامی فاکتورهای موجود، می‌توان گفت بازار طلا از جنبه سرمایه گذاری در بلند افزایشی خواهد بود.

    قیمت طلا در بازار امروز با افزایش قیمت دلار و رسیدن به کانال ۲۸ هزار تومان، حدود ۱۵ هزار تومان افزایش یافت.

    محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: در روزهای هفته گذشته به دلیل کاهش پی در پی قیمت طلا سرمایه‌گذاران از بازار عقب‌‌نشینی کرده بودند.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان