تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

افرادی که سرماخوردگی دارند بخوانند!

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از افزایش حداقل دو برابری میزان مراجعات سرپایی و موارد مثبت سرپایی در استان خبر داد و به مردم توصیه کرد که امیکرون را ساده نگیرند و فکر نکنند کرونای خفیف و یا سرماخوردگی است.

علائم ابتلا به ویروس اومیکرون

رویداد۲۴ رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: دو هفته پیش مقدار محدودی واکسن آسترازنکا دریافت کردیم که به‌سرعت به مردم تزریق شد و احتمالاً تمام شده است، درحالی‌که محموله جدیدی که از ورود آن به کشور خبر دادند، هنوز توزیع نشده است.

وی گفت: با وجود محدودیت واکسن آسترازنکا و با توجه به اینکه بسیاری از واکسن‌ها را می‌توان به‌عنوان دوز سوم تزریق کرد، استقبال مردم از واکسیناسیون خوب است و روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر برای دریافت دوز سوم مراجعه می‌کنند که امیدواریم با رسیدن آسترازنکا، میزان مراجعات مردم بیشتر شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان با اعلام اینکه تاکنون فقط ۲۳ درصد از واجدین شرایط دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: تاکنون ۷۴ درصد نوبت دوم و ۸۴ درصد نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت تزریق دوز سوم واکسن کرونا با توجه به شیوع امیکرون، گفت: با شیوع امیکرون در استان، میزان مراجعات سرپایی و موارد مثبت سرپایی حداقل دو برابر شده است.

فدایی با اشاره به حساسیت شرایط کنونی به مردم توصیه کرد اومیکرون را ساده نگیرند و فکر نکنند خفیف و یا سرماخوردگی است، چون وقتی روند انتشار امیکرون طوفانی شود خواه‌ناخواه موارد بدحال، بستری و فوت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین حتماً دوز سوم را تزریق کنند، ماسک بزنند و در اماکن سربسته و شلوغ حاضر نشوند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه همه افراد دارای علائم کرونا یکسان نیستند، گفت: اما بیشتر موارد امیکرون است که به شکل علائم خفیف خود را نشان می‌دهد و اصطلاح سرماخوردگی به آن اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه تشخیص دقیق امیکرون فقط از طریق تست کرونا است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از مواردی که در جامعه مشاهده می‌شود کرونای امیکرون است که بیماران قطعی و مشکوک باید استراحت در منزل، مصرف داروهای تجویزی توسط پزشک و قرنطینه ۱۰ روزه از ابتدای علائم را رعایت کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان