تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

چرا مردم ژاپن انقدر سالم هستند؟

برنج سبوس دار در رژیم غذایی ژاپنی، یک اصل مهم است در حالی که نان جایگاه خاصی ندارد. برنج را کم نمک و بدون روغن می‌پزند.

راز سلامت

رویداد۲۴ انتظار می‌رود دختران و پسران ژاپنی، بدون ابتلا به هیچ نوع بیماری یا معلولیت، تا ۷۳ سال عمر کنند. بر اساس مطالعات اخیر مجله لانست، نرخ امید به زندگی در این کشور به طور کلی ۸۲ سال، تخمین زده شده است.


بیشتر بخوانید:مصرف این ۲ میوه چربی هایتان را مثل کوره میسوزاند


در مقایسه با دیگر کشور‌های توسعه یافته، مردم ژاپنی، به طور متوسط کالری کمتری در طول روز دریافت می‌کنند و الگو‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی آن‌ها بر این اصل استوار است: مصرف ماهی و سبزیجات بیشتر، مصرف گوشت و لبنیات کمتر، دریافت دسر‌های کمتر در اندازه‌های معقول تر. در اینجا ۶ اصل بزرگی که ژاپنی‌ها به کودکانشان یاد می‌دهند تا طول عمر بیشتر و سالم تری را تجربه کنند، بیشتر معرفی شده است:

تغذیه بر پایه ماهی، سویا، سبزیجات و میوه‌ها

تقریبا ۱۰ درصد از سرانه مصرف ماهی‌ها و آبزیان جهان متعلق به ژاپنی هاست. در حالیکه ژاپنی‌ها تنها ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. ژاپنی‌ها ماهی را کباب شده یا با روغن کانولا در زمان بسیار کوتاه و به مقدار اندک طبخ می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ژاپنی ها، ۵ بار بیشتر از آمریکایی‌ها سبزیجات چلیپایی (کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و جوانه سبزیجات) مصرف می‌کنند.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
عاصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
3
همین که تو ایران و خاورمیانه زندگی نمی کنند، از لحاظ سلامتی ۵۰٪ از مردم ایران جلوتر هستن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
2
برنج که اندازه یک گردوی درشت میخورند بدون روغن وته دیگ !ماهی وصدف و.....ابپز وتوبشقابشون کلم وگل کلم وسبزیجات ابپز .از غذا لذت نمیبرن ولی بیشترین صد وصدو بیست ساله جهانو دارن .منم میگم قورمه سبزی وقیمه وچلوکباب وسیب زمینی سرخ شده بخوریم ولی ۵۰ یا ۶۰ سال زندگی کنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان