تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اظهارات تازه مقامات ایران درباره مذاکرات وین

مذاکرات وین در روز‌های اخیر به مرحله حساسی خود رسیده، امروز اولیانوف مذاکره کننده روسی در توئیتی از نوشت که بخش مهمی از پیش نویس سند مذاکرات آغاز شده است.

مذاکرات وین

رویداد۲۴امروز موضع تازه‌ای در قبال مذاکرات وین و مذاکره میان ایران و آمریکا از سوی دولت مطرح شد. حسین امیرعبداللهیان برای اولین بار احتمال گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا در وین را رد نکرد.

وزیر امورخارجه ایران در این رابطه گفت: «مذاکرات ما با ۱+۴ به طور مستقیم است و مذاکرات با آمریکا از طریق non paper و آقای مورا و یکی دو کشور عضو برجام در وین است. از این رو اینکه بعضا در برخی از کانال‌های مجازی منتشر می‌شود که ایرانی‌ها در حال مذاکره مستقیم با آمریکا هستند، صحت ندارد، اما در عین حال اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه اش این باشد که سطحی از گفتگو‌ها را با آمریکایی‌ها داشته باشیم این را هم نادیده نخواهیم گرفت.»


بیشتر بخوانید: وزیر خارجه: هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم


این اولین بار است که یک مقام ارشد دولت ابراهیم رئیسی به صراحت از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا سخن می‌گوید.

در همین رابطه محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اظهار کرد: "جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشور‌های دنیا حتی آمریکا می‌تواند مذاکره کند؛ اما در مورد آمریکا، مشکل اصلی خودشان هستند. "

او افزود: «لجاجت آمریکا با ایران در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب اسلامی اثبات شده است؛ در واقع هرکجا توطئه‌ای علیه ملت ایران بوده، آمریکایی‌ها مستقیم و غیرمستقیم در آن دخیل بوده‌اند.»

عباس‌زاده تاکید کرد: «ایران در ماجرای برجام در سطح وزیر خارجه به صورت مستقیم با آمریکا مذاکره کرد، اما این آمریکا بود که به تعهدات خود عمل نکرد.»

او تصریح کرد: «اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند و به آن چیزی که امضا می‌کنند عمل کنند، می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم، اما آن‌ها این موضوع را در عمل اثبات نکرده‌اند.»

مذاکرات وین در روز‌های اخیر به مرحله حساسی خود رسیده، امروز اولیانوف مذاکره کننده روسی در توئیتی نوشت که بخش مهمی از پیش نویس سند مذاکرات آغاز شده است.

مذاکره‌کنندگان ارشد گروه ۱+۴ و ایران صبح امروز در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک، برای دومین روز متوالی در هتل کوبورگ دیدار و پیرامون موضوعات باقی‌مانده در مورد متون مربوط به تضمین‌ها و راستی‌آزمایی بحث و تبادل نظر کردند.

این جلسه در ادامه نشستی برگزار شد که دیروز (یکشنبه) برای نخستین بار در هشتمین دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها و خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام منعقد شد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Germany
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
وای برشما !!!!!!!!!!!!!!!
ما دلواپسانیم !!!!!!
دوران پسا دلواپسی
نظرات شما
پیشخوان