تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

برگزاری اولین مراسم ازدواج در متاورس! +فیلم

با ادامه یافتن محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ در کشور‌های جهان و لغو بسیاری از مراسم، یک زوج هندی تصمیم گرفتند جشن ازدواج خود را به صورت دیجیتالی و در فضای متاورس برگزار کنند.

رویداد۲۴ عروس و داماد جوان هندی که با محدودیت در برگزای مراسم ازدواج و امکان دعوت از فقط ۱۰۰ مهمان مواجه شدند، می‌خواهند با برگزاری ازدواج در فضای مجازی، دو هزار نفر را به جشن خود دعوت کنند.

این زوج دوست‌دار هری پاتر، جشن‌شان را در متاورس با فضایی الهام‌گرفته از هاگوارتز (قلعه-مدرسه تخیلی داستان‌های هری پاتر) برگزار می‌کنند و مهمانان آنان از طریق تلفن، تبلت، یا لپ‌تاپ در آن جشن حاضر می‌شوند. در این فضا مهمانان می‌توانند به جست‌وجو و کاوش در قلعه بپردازند و ظاهر و لباس آواتار‌های خود را انتخاب کنند.

متاورس اصطلاحی است که برای توصیف محیط‌های سه‌بُعدی مجازی به‌کار می‌رود که کاربران می‌توانند در آن جمع شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

داماد که جوانی ۲۴ساله و از علاقه‌مندان به بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال است، فضایی دیجیتالی مانند هاگوارتز ایجاد کرده است که امیدوار است با استقبال مهمانان مواجه شود.

البته این زوج اعلام کرده‌اند که مراسم قانونی ازدواج آنان همچنان به صورت فیزیکی در مقابل دوستان نزدیک و اقوامشان در روستای راماسوامی برگزار می‌شود، اما پس از آن، برای پیوستن به مهمانانشان در متاورس، آنان هم به آن مراسم آنلاین می‌پیوندند.

این جشن مجازی یک‌ساعته ۱۵۰‌هزار روپیه هند (حدود دو هزار دلار) برای این زوج هزینه داشته است، اما مزیت مهمی برای آن‌ها دارد، چون می‌توانند پدر درگذشته عروس را نیز در مراسم مشارکت دهند. داماد گفته است: پدر نامزدم آوریل گذشته از دنیا رفت. من در تلاش برای ایجاد یک آواتار سه‌بعدی هستم که شبیه او باشد و حضورش به ما برکت دهد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شاغلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
1
راست میگه شب اول و پاتختی رو تو متاورس بگیره و فقط مجازی باشه نه واقعی
نظرات شما
پیشخوان