تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ند پرایس:

تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر موضوعات بسیار مفیدتر است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر اهمیت تعامل مستقیم با ایران تاکید کرد.

تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر موضوعات بسیار مفیدتر است

رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس وزیر خارجه آمریکا در مورد مذاکره مستقیم با ایران گفت: ما برای ملاقات مستقیم آماده‌ایم. ما همواره این موضع را داشته‌ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر موضوعات بسیار مفیدتر است. مذاکره مستقیم ارتباط موثرتری را ممکن می‌سازد که برای دستیابی سریع به تفاهم در مورد بازگشت متقابل به پایبندی به برجام، ضروری است. ما قبلاً به این نکته اشاره کرده‌ایم، بنابراین ما به دنبال انجام فوری این دیپلماسی هستیم و به طور مداوم کاملاً واضح بوده‌ایم که امکان تعامل مستقیم در خدمت این اهداف است.

وی در مورد اینکه آیا احتمال گفت‌وگوی مستقیم میان ایران و آمریکا در آینده نزدیک وجود دارد یا خیر گفت: باید از مقامات تهران بپرسید. این اولین بار نیست که ما به این نکته اشاره می‌کنیم. ما این نکته را تا کنون به طور مداوم بیان کرده‌ایم. ایرانی‌ها بر فرمت غیرمستقیم در وین اصرار دارند. ما مدت‌هاست که به این واقعیت توجه کرده‌ایم که گفتگو‌های غیرمستقیم، به‌ویژه در مورد موضوعی با این پیچیدگی و اهمیت، مانع پیشرفت است؛ بنابراین موضع ما روشن بوده است. من شما را به مقامات ایران ارجاع می‌دهم.


بیشتر بخوانید: واکنش رئیسی به درخواست مذاکره مستقیمِ آمریکا


ند پرایس در مورد خروج ترامپ از برجام گفت: دولت قبلی برای ما انتخاب‌های خیلی بدی به جا گذاشت. کارزار فشار حداکثری یک شکست خفت‌بار بود. هر وعده‌ای که داد، برعکسش محقق شد، وی وعده توافقی بهتر، تضعیف روحیه گروه‌های مورد حمایت ایران و وعده متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران را داد، ولی در زمینه تمامی این‌ها عکس قضیه ثابت شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان