تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

رژه ارتش هند به مناسبت روز جمهوری

روز جمهوری هند تاریخی است که در آن قانون اساسی هند به اجرا در آمد و جایگزین قانون دولت هند در ۱۹۳۵ به عنوان سند حاکم هند در ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ شد. در این مراسم هند هرساله به طور سنتی از رهبران خارجی به عنوان مهمان افتخاری به رژه دعوت می‌کند، اما امسال به دلیل همه‌گیری این کار را عملی نکرد.

رژه ارتش هند به مناسبت روز جمهوری

رویداد۲۴ مژده کریمی: هزاران شهروند هندی صبح چهارشنبه ۲۶ زانویه ۲۰۲۲ برای تماشای رژه ارتش هند به مناسبت روز جمهوری در محل بولوارد تشریفاتی دهلی نو پایتخت هند جمع شدند. بیست و ششم ژانویه به افتخار اعلام استقلال سال ۱۹۳۰ انتخاب شد این یکی از سه روز تعطیل ملی در هند است.

امسال بخاطر شیوه کووید ۱۹ از مناظر رنگارنگ این رژه سنتی کاسته شده بود. حدود ۵۰۰ نفر دانش‌آموز، رقاصان بومی، پلیس و نیرو‌های ارتش، شناورها، بدلکاران سوار بر موتور از کاخ ریاست جمهوری در امتداد بولوار درختکاری شده راجپات رژه رفتند.

پرزیدنت رام نات کوویند از ستون‌های راهپیمایی، که شامل یک هنگ نیروی امنیتی مرزی شتر سوار، و سواران سبیل‌دار رهبری که با تسمه‌های برنجی براق هدایت می‌شدند سلام کرد.

این رژه ۹۰ دقیقه‌ای با حضور ۷۵ جنگنده نیروی هوایی از جمله جت‌های رافال، هواپیما‌های ترابری و هلیکوپتر به پایان رسید. در ساعات آغازین روز چهارشنبه نارندرا مودی نخست وزیر هند در مراسمی که توسط پرسنل نظامی تدارک دیده شده بود از بنای یادبود ملی جنگ در قلب دهلی نو بازدید کرد و بر آن بنا تاج گل گذاشت.

در این مراسم به بزرگسالانی که دو دوز واکسیناسون انجام داده بودند و نوجوانان ۱۵ سال به بالا که یک دوز واکسن زده بودند اجازه شرکت در مراسم را داشتند.

امسال بخاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا در سرتاسر کشور تعداد شرکت کنندگان بین ۵ هزار تا ۸ هزار نفر بود. این درحالیست که سال گذشته ۲۵ هزار نفر ر این مراسم حضور داشتند.

روز جمهوری مصادف با سالگرد تصویب قانون اساسی کشور در ۲۶ ژانویه ۱۹۵۰ است. هند در سال ۱۹۴۷ از حکومت استعماری بریتانیا استقلال یافت. در تصاویر روز عکس‌هایی از رژه ارتش هند به مناسبت روز جمهوری را ببینید.

منبع: الجزیره

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان