تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

اولیانوف: مذاکرات وین در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد که روند مذاکرات وین با تلاش مشترک تمامی شرکت‌کنندگان می‌تواند تسریع گردد.

مذاکرات وینرویداد۲۴ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز پنج‌شنبه در توییتی بخشی از صحبت‌هایی که بلومبرگ به نقل از وی منتشر کرده بود را تصحیح کرد.

بلومبرگ به نقل از اولیانوف نوشته بود که رسیدن به توافق در وین از آنچه که وی فکر می‌کرده بیشتر زمان خواهد برد.

نماینده روسیه در توییتی این نقل قول را تصحیح کرد و نوشت: بلومبرگ بخشی از صحبت‌های من را جا انداخته است. من گفته بودم که اگر مذاکرات با سرعت کنونی پیش بروند چنین اتفاقی خواهد افتاد. من اینکه مذاکرات می‌تواند با تلاش مشترک تمامی شرکت‌کنندگان تسریع گردد را رد نکرده بودم. گفت‌وگو همین حالا نیز در سطح پیشرفته‌ای قرار دارند.

میخائیل اولیانوف صبح امروز نیز در گفت‌وگو با شبکه روسیه ۲۴‌ درباره مذاکرات وین گفته بود: اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد. در اصل، پس از آن چند ماه دیگر برای آماده سازی از سرگیری معاهده هسته ای به طور کامل نیاز است.


بیشتر بخوانید: تاثیر سفر رئیسی به مسکو بر نرمش ایران در مذاکرات هسته‌ای


به گفته اولیانوف، زمان لازم است برای اینکه آمریکایی ها برای لغو تحریم ها آماده شده و شرایط لازم برای بازگشت تجارت به ایران را تضمین کنند، و تهران چندین ماه لازم دارد تا برای بازگشت به اجرای کامل وظایف خود در برجام آماده شود.

او افزوده بود: در ابتدا احتمالا همه این مسائل باید تا قبل از آوریل حل و فصل شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات شما
پیشخوان