تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

هماهنگی بین بخشی با هدف تسهیل صادرات و تامین مالی زنجیره تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط رویه‌های مربوط به صادرات غیر نفتی و تشویق به هدایت ارز‌های حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور و همچنین تامین مالی زنجیره تولید تسهیل خواهد شد.

هماهنگی بین بخشی با هدف تسهیل صادرات و تامین مالی زنجیره تولید

رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، بر هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری تاکید کرد و افزود: هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور با هدف توسعه صادرات به صورت مستمر و پایدار تداوم خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه صادرات محور در حوزه اقتصادی کشور گفت: نگاه ارزآوری و صادرات محور یک نگاه مترقی در اقتصاد است و کشور‌هایی در اقتصاد دنیا موفق بوده اند که بر ارزآوری از محل صادرات تکیه کرده اند.

علی صالح آبادی گفت: در این راستا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید در جهت سیاست‌ها و برنامه‌هایی گام برداند که منجر به ورود ارز به کشور شود.

وی با اظهار امیدواری در خصوص افزایش درآمد‌های ارزی در سال آتی افزود: حمایت از تولید داخل و سرمایه گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

صالح آبادی با اشاره به شروع اجرایی شدن فرآیند تامین مالی زنجیره تولید در شبکه بانکی اظهار کرد: در تامین مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی از ظرفیت‌های این طرح و همچنین اوراق گام با هماهنگی وزارت صمت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از منابع پولی کشور داشته باشیم.

چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزیر صمت
نظرات شما
پیشخوان