تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در اظهارات عجیبی اعلام کرده که برای هر سهامدار سهام عدالت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان سود واریز می‌شود. مردم منتظر واریز سود سهام عدالت باشند؟

سود سهام عدالت

رویداد۲۴ همانند سال‌های قبل موضوع واریز سود سهام عدالت دوباره مطرح شد، اما به نظر می‌رسد که این بار به اشتباه عنوان شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که براساس محاسبات، احتمالا تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

    او از سه برابر شدن مبلغ کل سود سهام عدالت خبر داد. حسین قربان‌زاده گفت: جمع سود سال ۹۸ که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

    از این میزان سود شرکت‌های غیر بورسی حدود دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

    سود سهام عدالت واریز می‌شود؟

    در حالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پرداخت ۶۰۰ هزار تومان می‌گوید که براساس قانون شرکت‌های سهام عدالتی دیگر در اختیار سازمان خصوصی‌سازی نیست.

    این سهام از خرداد سال گذشته آزادسازی شد و سهامداران سهام خود را به دو روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی کرده‌اند. مدیران سابق سازمان خصوصی‌سازی در سال گذشته اعلام کردند که آخرین سودی که این سازمان به حساب سهامداران واریز می‌کند، سود سهامداران در سال ۹۸ است.

    قربان‌زاده در حالی وعده واریز سود ۶۰۰ هزار تومانی را اعلام کرده اما سازمان خصوصی‌سازی هنوز موفق نشده که ۱۰ درصد از سود سال ۹۸ را واریز کنند.

    ۱۰ درصد از سود سال ۹۸ برای ۵۰ میلیون سهامدار پرداخت نشده و با گذشت ۱۰ ماه هنوز از سود سال ۹۹ هم خبری نیست.

    هنوز مشخص نیست که چرا حسین قربان‌زاده چنین موضوعی را مطرح کرده است. سازمان خصوصی‌سازی هنوز نتوانسته از شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت ۱۰ درصد سود پارسال را بگیرد. چطور می‌خواهد ۱۰۰ درصد سود امسال را بگیرد؟ آن هم از شرکت‌هایی که دیگر در اختیار این سازمان نیست.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان