تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

بیانیه فرانسه درباره گفتگوی رئیسی و مکرون

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل مکرون در گفت وگوی تلفنی خود با ابراهیم رئیسی خواستار تسریع در روند مذاکرات وین شده است.

 گفتگوی رئیسی و مکرونرویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه امروز (یک شنبه) بیانیه‌ای درباره گفت وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون، روسای جمهور ایران و فرانسه که شب گذشته انجام شد، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: مکرون به همتای ایرانی خود گفته است که حصول توافق در وین درخصوص احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ممکن است اما روند این مذاکرات می بایست تسریع شود.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات فرانسوی می گویند که امانوئل مکرون خواستار آزای فریبا عادلخواه شهروند دوتابعیتی ایرانی-فرانسوی شده است که به دلیل اتهامات امنیتی در ایران دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، وی هنچنین نسبت به وضعیت یک تبعه فرانسوی دیگر در ایران که در بازداشت به سر می برد، ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این دفتر ریاست جمهوری کشورمان اعلام کرده بود که ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون در یک گفت وگوی تلفنی طولانی درباره موضوعات مختلف، ازجمله مذاکرات وین رایزنی کرده اند.

بنابر این گزارش، رییسی خطاب به امانوئل مکرون گفت: جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است.

وی افزود: هر تلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد

همچنین امانوئل مکرون به رییس‌جمهور ایران گفت: ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد چرا که این ایالات متحده بوده که باعث ایجاد بحران شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان