تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

کودک‌آزاری؛ موضوع یک سوم مأموریت‌های اورژانس اجتماعی

واحدهای سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی، در ۲۰ شهرستان خراسان رضوی در حال خدمت‌رسانی به جامعه‌ هدف هستند.

کودک‌آزاری

رویداد۲۴ شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این واحدها توسط روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی و متخصصین مرتبط در راستای کاهش یا حل مشکل پیش آمده، مداخله‌های علمی تخصصی انجام می‌دهند.

شهره شاهرودی ادامه داد: ۱۸ خودرو ون و ۹ خودرو سواری در سطح ۲۰ شهرستان در این قسمت مشغول خدمت هستند و در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ نقطه‌ای از استان، از خدمات این بخش بی‌بهره نیست.

وی با بیان اینکه حتی در شهرستان‌های تازه‌تأسیس که از نظر قانونی شرایط داشتن اورژانس اجتماعی را ندارند از طریق واحدهای سیار در شهرستان‌های همجوار، خدمات مداخله‌ای و پیشگیرانه را دریافت می‌کنند.

شاهرودی با اشاره به اینکه در ۹ ماه اول امسال بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مأموریت توسط این واحدها عملیاتی شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۴ مأموریت انجام شده است، اظهار کرد: در این مأموریت‌ها کودک‌آزاری با ۴۴ درصد، اقدام به خودکشی ۳۰ درصد و همسرآزاری ۱۲ درصد، بیشترین فراوانی مراجعات را داشته‌اند.

وی افزود: مأموریت‌های انجام شده یا از طریق تماس مستقیم مردم و یا از مسیر ارجاع توسط دستگاه‌های همکار از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

شاهرودی اظهار کرد: برای استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی، داشتن معرفی‌نامه یا ارجاع از سوی دستگاه‌ها الزامی نیست و افراد می‌توانند به صورت خودمعرف به اورژانس اجتماعی مراجعه و از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه اول امسال بیش از ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در مراکز مربوط به اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند که از این تعداد هزار و ۶۲۶ نفر به صورت سرپایی و ۴۸۰ نفر به شکل پذیرش در خوابگاه‌ها از خدمات مراکز مداخله در بحران بهزیستی استان استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در بخش پذیرش در مراکز مداخله در بحران در سطح استان، کودک‌آزاری با ۳۹ درصد، همسرآزاری با ۲۵ درصد، خودکشی با ۱۷ درصد و فرار از منزل با ۱۰ درصد، بیشترین فراوانی را دارا بوده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کودک آزاری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان