تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

از کجا بدانید بدون علامت اومیکرون دارید؟

کرونا گاهی بی سر و صدا و بدون علامت به سراغ شما می آید اما برای این که بفهمید مبتلا به اومیکرون شده اید باید هوشیار باشید.

علائم ابتلا به ویروس اومیکرون

رویداد۲۴ به نقل از npr، از همان روزهای نخست که سر و کله کروناویروس پیدا شد، محققان هشدار دادند که شماری از افراد ممکن است بدون علامت مبتلا شوند. این افراد درست است که ظاهرا هیچ مشکلی ندارند و علامتی به همراه ندارند اما ناقلانی هستند که به شدت می توانند اطرافیان خود را آلوده کنند.

درست است که شمار زیادی از افراد در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و آنتی بادی های تولید شده باید در برابر سویه جدید امیکرون مقابله کنند اما باز هم شیوع سویه جدیدی از کرونا بسیاری از معادلات را بر هم زده و محققان نیز درباره اثربخشی واکسن های تزریق شده دچار شک و شبهه هایی شده اند اما در این میان تنها کاری که می توان انجام داد، تزریق واکسن تقویتی و رعایت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. 

با وجود این که شماری از افراد واکسینه شده اند، اما هنوز این احتمال وجود دارد که افراد به کرونا مبتلا شوند و هیچ تضمینی بر مبتلا نشدن قطعی افراد وجود ندارد ؛اما در این میان، برخی هم بدون علامت به این ویروس مبتلا می شوند و علامت خاصی برای شناختن آنها وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: چقدر از ویروس اومیکرون نگران باشیم؟


اما نشانه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند متوجه شوید به امیکرون مبتلا شده اید یا خیر؛ 
اگر بیمار شده اید اما تست کرونا انجام نداده اید. 
اگر تصور می کنید به آنفلوآنزا مبتلا شده اید اما درواقع کرونا و آنفلوآنزا با هم بوده است.
اگر حجم بالایی از موهای شما دچار ریزش شده است. 
اگر خانواده شما به کلی بیمار شده اند.
اگر مشکلات معده داشته اید. 
اگر مبتلا به عفونت چشم شده اید.
اگر جوش یا عفونت عجیبی روی انگشتان دست و پا داشته اید.

برخی علائم امیکرون ممکن است هیچ قرابتی با سه علامت شایع در کروناویروس یعنی سرفه، تب و کاهش یا از بین رفتن بویایی و چشایی نداشته باشد اما درواقع، شما مبتلا به امیکرون شده اید. علائم منحصربه فرد در امیکرون شامل سردرد، تعریق شبانه، استفراغ و کاهش اشتهاست. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان