تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین پیش‌بینی‌ها را درباره وضعیت جوی کشور تا یکشنبه هفته آینده بیان کرد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

رویداد۲۴ صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در کشور آسمانی آفتابی و جوی آرام حاکم است و در جنوب شرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۴ بهمن ماه) هم جوی پایدار و آرام را در کشور شاهد خواهیم بود و اواخر وقت در نوار مرزی کردستان و نوار مرزی جنوبی آذربایجان غربی با نفوذ تدریجی ناپایداری جوی، بارش رخ می‌دهد. جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از غرب زاگرس مرکزی و شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) علاوه براین مناطق، با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، در سواحل شمالی نیز بارش آغاز می‌شود سپس در شمال شرق و برخی از نقاط شرق و نواحی مرکزی کشور نیز بارش رخ خواهد داد و یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) در نیمه جنوبی اردبیل و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و در مناطقی از شمال شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و پنجشنبه (۱۴ بهمن‌ماه) شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شوند. دریای خزر روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) مواج خواهد شد و بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) تا ظهر جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن ماه) کمی وغبارمحلی و از بعداز ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۵ بهمن ماه) نیمه ابری ودر بعد از ظهر ابری و گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: امروز (۱۳ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد و فردا (۱۴ بهمن‌ماه) شهرکرد و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۳ و۱۴ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ و۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان