تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

پیام عجیب فیفا به ایران

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد فیفا بابت اقداماتی که برای اساسنامه این فدراسیون انجام شده است، پیام تبریکی را ارسال کرده است!

فدراسیون فوتبال ایران

رویداد۲۴ در شرایطی که بحث تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال و تبدیل این فدراسیون از «نهاد عمومی غیر دولتی» به نهاد «غیر انتفاعی» و «غیر دولتی» به چالشی بین مجلس و این فدراسیون تبدیل شده بود، ظاهراً اتفاقات جدیدی در این ارتباط افتاده است.

امروز غلامرضا رفیعی مشاور عالی حقوقی رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال گفت: فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذیصلاح ملی انجام شده است، را اعلام کرد.

رفیعی جزئیات بیشتری از اقدامات فدراسیون برای اصلاح اساسنامه اعلام نکرده است.


بیشتربخوانید: هشدار یک حقوقدان به فدراسیون فوتبال/ به فیفا گزارش غیرواقعی ندهید


مشاور حقوقی رییس فدراسیون فوتبال حدود یک ماه پیش و در مناظره‌ای که با قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس داشت گفته بود که اساسنامه فدراسیون دیگر شامل فدراسیون‌های آماتور نیست: «از سال ۱۳۸۶ که بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح شد، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری که در ۳۲ ماده بود را در مورد فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند و اساسنامه خاص منطبق با الزامات خاص آن زمان فیفا نوشتند. از آن زمان از اساسنامه آماتوری استفاده نکرده‌ایم. با توجه به آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و یکسری دلایل دیگر معتقدیم که به تعهدمان عمل کرده‌ایم و غیر دولتی هستیم.»

البته قاضی زاده هاشمی هم در واکنش به این ادعا گفته بود که رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری قانون نیست و قابل نقض است اما به صورت موقت مشکل فدراسیون را حل می کند.

باید دید با خبری که امروز فدراسیون فوتبال منتشر کرده، آیا استناد به اصلاح اساسنامه به همان رای دیوان عدالت است و یا اتفاق جدیدی در این حوزه رخ داده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان