تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

مجیدی: در استقلال با برادرم هم تعارف ندارم/ اسکوچیچ مربی خوبی برای تیم ملی نیست

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از بازی با هوادار درباره مسائل مختلف فوتبال صحبت کرد و به سرمربی تیم ملی هم انتقاد کرد.

فرهاد مجیدیرویداد۲۴ استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر امروز (جمعه) مهمان هوادار بود که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک شاگردان مجیدی همراه شد.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: درباره مسائل فنی هیچ صحبتی ندارم که به خاطر زمین بازی است. زمینی که امروز در آن بازی کردیم به درد همه چیز می‌خورد جز فوتبال. اگر تیمم امروز می‌باخت و مساوی می‌کرد باز همین حرف را می‌زدم. این زمین شرایط برگزاری بازی ندارد. این زمین کیفیت فنی دو تیم را پایین می‌آورد.

او افزود: بازیکنان هم به زمین اعتراض داشتند. به هر حال مسابقات را برگزار می‌کنند. به تیم هوادار خسته نباشید می‌گویم و به بازیکنان خودم تبریک می‌گویم. باتوجه به این که ما دو هفته تمرین نکرده بودیم و با پنج جلسه تمرین به این بازی آمدیم، خوب عمل کردیم. حتی بعضی بازیکنان مثل جعفر سلمانی با دو جلسه تمرین در این بازی به میدان رفتند.

سرمربی استقلال با اعتراض به حضور تماشاگران در ورزشگاه انقلاب کرج و خطری که به خاطر ابتلا به کرونا بازیکنانش را تهدید می‌کرد، گفت: تیم ما یک ثانیه دیر به زمین می‌آید، مسئول برگزاری مسابقات ما را جریمه می‌کند. الان چه کسی باید جریمه شود؟ ۵۰۰ نفر آدم در ورزشگاه بودند. من این حرف را هم در اراک و هم در مسجد سلیمان گفتم. تیم ما تازه به روند خوبی رسیده بود بعد به یک باره دو هفته بازیکنانم را در اختیار ندارم. واقعا پیش‌بینی می‌کردم که تیمم به مشکل بخورد چون تیم‌مان دو هفته تمرین نکرده بودیم.

مجیدی ادامه داد: الان هم همین وضعیت است. اگر در این شرایط یکی از بازیکنانم کرونا بگیرد، باقی بازیکنانم هم کرونا می‌گیرند. متاسفانه هرچه می‌گوییم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما ابتدا فکر کردیم بازی با تماشاگر است. دوما این که در راهرو با آقای نوری‌فر یک ربع طول کشید که به سالن نشست خبری برسیم. باید به خاطر کرونا سخت‌گیری‌های بیشتری شود. بازیکنان ما بهترین شرایط بدنی را داشتند و به یک باره دو هفته آن‌ها را در اختیار نداشتیم. بعد به ما گفتند بازی هجدهم است و براساس آن برنامه‌ریزی کردیم، شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و گفتند بازی پانزدهم است.

او بیان کرد: خود سهیل مهدی با من تماس گرفت که بازی هجدهم است و براساس آن به بازیکنانم مرخصی دادیم و خودم هم دوبی بودم اما صبح متوجه شدیم که بازی پانزدهم است. تیم من با چهار جلسه تمرین به این دیدار آمد.

سرمربی استقلال در ادامه درباره حضور عارف آقاسی در فولاد و پیوست آمانوف به استقلال توضیح داد: در مورد عارف بحث امروز و دیروز نیست. ما دو ماه است که با عارف کلنجار و صحبت می‌کنیم. من کاری که دوست دارم در استقلال این است که بازیکنی که به این جا می‌آید نباید حتما از لحاظ فنی خوب باشد بلکه باید از لحاظ شان و رفتار هم در حد یک تیم بزرگ باشد. خیلی خوشحالم که انتخاب درستی کردم و عارف آقاسی را به استقلال آوردم.

مجیدی افزود: او بسیار باشخصیت و فوتبالیست خوبی است ولی متاسفانه در دو ماهی که با او جلساتی برگزار کردیم، او به خاطر مشکلاتی که دارد، می‌گوید نمی‌تواند در تهران زندگی کند و باید به اهواز برود. اصلا قبل این که بحث انتقال صورت بگیرد، او با ما صحبت کرده بود و درخواست جدایی کرده بود. حتی عارف گفته بود که او را به صنعت نفت یا نفت مسجد سلیمان بدهیم تا نزدیک خانواده‌اش باشد.

سرمربی استقلال درباره تنبیه انضباطی که برای فرزاد مجیدی در نظر گرفته است، توضیح داد: موضوع خاصی نیست. فرزاد یک جلسه غیبت کرد و جریمه شد. مجددا غیبت کرد. من در چارچوب زمین فوتبال با کسی تعارف ندارم حتی اگر برادرم باشد. او در اختیار کمیته انضباطی باشگاه است. مسائل انضباطی برای من اولویت اول است. در چارچوب زمین فوتبال برای من برادر هیچ فرقی با کس دیگری ندارد.

مجیدی در ادامه درباره صعود تیم‌ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: این صعود را تبریک می‌گویم. به آقای اسکوچیچ تبریک می‌گویم و از او بابت صعود تیم‌ملی تشکر می‌کنم. ولی رفتاری که ایشان کرد در حد یک مربی حرفه‌ای نبود. بازیکن را عین دسته گل در اختیار تیم‌ملی داده‌ام و الان به چه وضعیت عصبی‌ای تحویل داده‌اند. من نمی‌دانم چه اتفاقی باید در استقلال بیفتد که بازیکنانش به تیم‌ملی دعوت شوند. بهترین نتیجه نیم فصل اول را گرفته است. هم بهترین خط حمله و هم بهترین خط دفاع را در اختیار دارد. همه ایران فهمیده‌اند، مشکل تیم‌ملی چیست، چطور آقای اسکوچیچ نفهمیده‌اند؟

او افزود: مدافعان من بهترین مدافعان ایران هستند و در کل ایران بهتر از این‌ها پیدا نمی‌شود. حالا نظر فنی دارید، من احترام می‌گذارم ولی وقتی شما در باشگاه این کار را بکنید، توجیه دارد چون بازیکن محدود دارید. ولی وقتی شما ۱۵ تیم لیگ برتری دارید و بازیکن را دعوت می‌کنید. بعد مدافعان به مشکل می‌خورند و شما یک بازیکن از پست دیگر را در دفاع وسط می‌گذارید و بهترین دفاع وسط لیگ را بازی نمی‌دهید، باعث شده‌اید که انگیزه در تیم من کشته شود. بازیکن می‌خواهد در جام جهانی بازی کند.

سرمربی استقلال بیان کرد: این چه حرکت و رفتاری است که با تیم صدرنشین بدون باخت لیگ می‌کنید؟ او بسیار مربی خوب است اما برای باشگاه نه تیم‌ملی. این کار یک مربی حرفه‌ای نیست. شما بهترین مدافعان لیگ برتر را دعوت کرده‌اید بعد یک دفاع چپ را جای آن‌ها بازی می‌دهید؟ این هم نتیجه‌اش که امروز دیدیم. آقای یزدانی تمرکز نداشت و عصبی بود. آقای اسکوچیچ من بازیکن را مثل دسته گل تحویلتان داده‌ام. انگشت او به تمام مدافعان لیگ می‌ارزد. با بازیکن من چه کار کرده‌اید؟

مجیدی تصریح کرد: شما اگر کل لیگ را بگردید مثل حسین مرادمند و دانشگر پیدا نمی‌کنید. همه این‌ها فهمیده‌اند مشکل تیم‌ملی چیست، شما چطور نفهمیده‌اید؟ با این که ایشان را دوست دارم و از نظر فنی قبولش دارم ولی رفتار یک مربی حرفه‌ای و در شان مربی حرفه‌ای را ندارند. اسکوچیچ انگیزه را در استقلال کشت. حالا از فرهاد مجیدی که بهترین نتیجه را گرفته نمی‌گوییم. با مجریان خط‌بگیر که دنبال امتیازات از دست رفته یک تیم دیگر هستند و دنبال قهرمانی استقلال در نیم‌فصل نیستند، بماند ولی با بازیکنان من چه کار دارید؟ با آینده آن‌ها چه کار دارید که می‌خواهند در جام جهانی بازی کنند؟ استقلال بهترین تیم لیگ است و بهترین نتیجه را گرفته است. بعد می‌گویند ما می‌خواستیم از استقلال دعوت کنیم ولی کرونا داشتند. من مطمئن هستم که این‌ها بهانه است و اگر کرونا نداشتند باز هم به تیم‌ملی دعوت نمی‌شدند.


بیشتر بخوانید: فرصت عجیب کاپیتان استقلال


او در ادامه بیان کرد: هرکس هر چه دوست دارد، برداشت کند. پرسپولیس برای من در داخل زمین رقیب است اما بیرون زمین برای آن‌ها احترام قائل هستم. من هم به بازیکنان و هم به هواداران پرسپولیس احترام می‌گذارم. حتما آقای گل‌محمدی و بازیکنانش زحمت کشیده‌اند. من تفکر خودم را گفتم. همه می‌دانید که من سرم به کار خودم است و از تمرین به خانه می‌روم. نه با مجری و کس دیگری ارتباط دارم و نه با خبرنگاران ارتباط دارم. تمرکز من روی تیم خودم است و به هیچکس احتیاج ندارم. اگر موفق شوم، خدا را شکر می‌کنم و اگر موفق نشوم، می‌روم و بیشتر تلاش می‌کنم. من که جا نمی‌زنم. ولی این رفتارها و صحبت‌ها درست نیست. آن‌ها هر هفته دنبال این هستند که امتیاز فلان تیم کم شده است. یک بار از تیم من و بازیکنان من صحبت نکرده‌اند چون برایشان نفعی ندارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان