تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

رویدادی بزرگ برای بروزرسانی دانش در حوزه کسب و کار و اقتصاد

اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار دیروز پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰، در سالن همایش وزارت کشور توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

کسب و کار

رویداد۲۴ مراسم افتتاحیه این همایش دیروز پانزدهم بهمن ماه با حضور فعالان، متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد.

عملکرد انجمن مدیریت کسب و کار ایران در یک سال گذشته

محمدهادی عسکری نایب رییس انجمن مدیریت کسب و کار ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی قبلی تصمیم بر این بود که هم‌زمان با برگزاری مراسم افتتاحیه پنل های تخصصی در حوزه بیمه، کسب و کارهای آنلاین و فضای مجازی، گمرک و... با حضور معاونان گمرک، گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان و... در سالن‌های جانبی وزارت کشور برگزار شوند. متاسفانه به دلیل قرمز شدن تهران به علت شیوع جهش جدید ویروس کرونا برگزاری این نشست‌های تخصصی لغو شد.

    محمدهادی-عسگری

    وی در ادامه به تشریح عملکرد مدیریت کسب و کار ایران در یک سال گذشته پرداخت و گفت: این انجمن در سال ۱۳۷۶ با عنوان انجمن مدیریت اجرایی ایران تأسیس شد. در سال ۱۳۹۸ وزارت علوم، نام رشته مدیریت اجرایی را به مدیریت کسب و نام تغییر داد. در همین راستا نام انجمن مدیریت اجرایی نیز به انجمن مدیریت کسب و کار تغییر پیدا کرد. این انجمن اقدامات مهم و بزرگی را در طول سال‌ها رقم زده است که در ادامه تنها به اقدامات یک سال اخیر اشاره خواهم کرد.

    نایب رییس انجمن مدیریت کسب و کار افزود: تشکیل ۱۵ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله اقداماتی است که این انجمن در طول یک سال گذشته انجام داده است. برگزاری ۵۲ وبینار تحت عنوان برنامه‌های زنده اینستاگرامی، تشکیل ۸ کارگاه آموزشی جهت ارتقای مهارت‌ها، برگزاری ۱۳ جلسه نقد کتاب در خانه کتاب و دفتر انجمن، حمایت معنوی و علمی انجمن در معرفی و انتشار کتاب با لوگوی انجمن به تعداد ۴۸ مورد، عقد تفاهم‌نامه همکاری با یکی از دانشگاه‌های معتبر و دولتی ایتالیا، عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای اصفهان، کرج، تنکابن و علی‌آباد کتول و...، عقد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی، عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با انجمن‌های مدیریت کیفیت ایران و مدیریت فناوری و نوآوری، عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با رسانه‌ها و نشریه‌های تخصصی حوزه کسب و کار، برگزاری مسابقات علمی و ماهانه انجمن با هدف ارتقای مطالعه در حوزه کسب و کار، تأسیس و راه‌اندازی شعبات انجمن در استان‌های تهران، مازندران، اصفهان، البرز و گلستان، ارتباط با اساتید مطرح دنیا، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، حمایت علمی و معنوی از همایش‌های مرتبط و... نیز از سایر اقداماتی است که انجمن مدیریت کسب و کار ایران از بهمن ماه سال گذشته تا کنون انجام داده است.

    عسکری در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: از موسسه پترو آموزش یارا بعنوان مجری و مشاور برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم.

    در ادامه جلسه دکتر حسین رستمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه ucla آمریکا به صورت آنلاین در ارتباط با مدیریت محصول در دوره عمر خود، از شروع ایده تا پایان عمر محصول سخنرانی و نکات مهمی را مطرح کرد.

    سپس دکتر حسین راغفر عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا نیز در زمینه موانع توسعه فضای کسب و کار در ایران و راه حل‌های آن به گفتگو پرداخت. سخنرانی اساتید و متخصصان این حوزه نیز از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این همایش بود.

    حسین-راغفر

    تبادل اطلاعات و دانش

    هومن شمس رییس هیئت مدیره موسسه پترو آموزشی یارا و مدیر اجرایی این کنفرانس نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار با مشارکت انجمن مدیریت کسب و کار و مجموعه ما برگزار شد. شیوع ویروس کرونا معضلات خرد و کلانی را برای کسب و کارها به وجود آورده بود. در همین راستا تصمیم بر این شد تا همایشی بین‌المللی در زمینه مدیریت کسب و کارها برگزار شود.

    هومن-شمس

    وی افزود: به لطف استقبال خوبی نیز از برگزاری این همایش به عمل آمد و ۵۸ کشور از برگزاری این رویداد حمایت کردند و ما موفق شدیم عزیزانی را به عنوان سخنران در این کنفرانس داشته باشیم. خوشبختانه موفق شدیم با برگزاری این همایش و تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم.

    مدیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در ادامه گفت: برگزاری این همایش به طور قطع تأثیر بسزایی در رفع موانع و چالش‌های امروزه حوزه کسب و کار و تبادل اطلاعات میان کشورهای موفق در زمینه کسب و کارها خواهد داشت. برای برگزاری دوره‌های بعدی این همایش نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

    مسئولان از برگزاری این کنفرانس ها حمایت کنند

    سعید محمدی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پترو آموزش یارا و دبیر اجرایی اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار نیز در گفتگو با خبرنگار ما مهم‌ترین هدف برگزاری این کنفرانس را به روزرسانی دانش در حوزه کسب و کار و اقتصاد عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش مهم بین‌المللی به این مهم دست پیدا کنیم و به بازخوردی که در ذهن ما به عنوان طراح این پروژه و سایر مشاوران بوده است دست پیدا کنیم.

    سعید-محمدی

    وی در ادامه به بیان مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات پیش روی فضای کسب و کار کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما در زمینه گمرک مشکلات فراوانی داریم. در همین راستا ما تلاش داشتیم که با حضور رییس و معاونان گمرک پنلی تخصصی در حاشیه برگزاری این کنفرانس داشته باشیم. متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا ما مجبور به حذف این نشست‌ها شدیم. گرچه در اولین فرصت آنها را دایر خواهیم کرد. قوانینی دست و پا گیر هستند نیز از سایر چالش‌هایی است که نه تنها فعالان این حوزه بلکه تمام صنعتگران با آن روبرو هستند. نگاه چند وجهی به برخی قوانین مصوب نیز از چالش‌های بزرگی است که در این حوزه وجود دارد.

    عضو شورای راهبردی اجرایی اولین همایش بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار خاطرنشان کرد: دور اول این همایش به صورت جامع برگزار شده و تمام صنایع و شغل‌ها را در بر گرفته است. تصمیم بر این است که در سال‌های آتی این همایش به صورت گرایشی برگزار شود. به عنوان مثال یک سال با گرایش بانک و سال بعدی در حوزه گردشگری شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

    مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پترو آموزش یارا در پایان اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های بی وقفه‌ای که همکاران من در مدت برگزاری این همایش انجام دادند متاسفانه شاهد حمایت‌های همه جانبه سازمان‌های بالادستی نبودیم. انشالله در دوره‌های بعدی برگزاری این همایش شاهد حمایت سازمان‌ها و نهادهای بالادستی باشیم.

    برچسب ها: کسب و کار
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان