تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

فتح الله زاده: اسامی افرادی که به اسکوچیچ فشار می آورند را افشا می‌کنم

مدیرعامل اسبق استقلال می‌گوید اگر فشارها زیاد شود، در رابطه با اسکوچیچ مسائلی را افشا خواهد کرد

علی فتح الله زاده

رویداد۲۴ با علی فتح الله زاده پیرامون  شرایط این روزهای استقلال و تیم ملی به گفتگو نشستیم و نظرش را در مورد اختلاف فرهاد مجیدی با سرمربی کروات جویا شدیم:

اول از تیم ملی شروع کنیم. راحت به جام جهانی صعود کردیم ولی هنوز برخی افراد معتقدند بهتر است به جای دراگان اسکوچیچ، با یک سرمربی بزرگ تر خارجی راهی قطر شویم. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

قبل از هرچیز باید به به همه مردم تبریک گفت. اتفاق بسیار خوشایندی برای فوتبال و کل ورزش ایران رخ داده و امیدوارم در مرحله نهایی جام جهانی هم نتایج ارزشمندی بگیریم. حالا خیالمان از بابت صعود راحت شده و در دیدارهای باقیمانده دغدغه نداریم اما در مورد سوال شما باید بگویم مدتی قبل ‌عده ای  می‌گفتند دراگان اسکوچیچ نمی‌تواند تیم ملی را از بحران عبور بدهد ولی من تاکید داشتم باید اعتماد کنیم و صلاح نیست این مربی را برداریم. در نهایت هم اعتماد جامعه فوتبال جواب داد و حالا مسافر جام جهانی شده ایم بنابراین هنوز هم می‌گویم صلاح نیست دراگان اسکوچیچ را برای مرحله نهایی جام جهانی برکنار کنیم باید به فکر منافع ملی باشیم. فراموش نکنیم که اسکوچیچ مربی است که تا اینجای کار نتایج خیلی خوبی گرفته و ادا و اطوار هم ندارد بنابراین بهتر است حفظش کنیم.

البته هواداران استقلال از اسکوچیچ ناراحت هستند و معتقدند تیم صدرنشین لیگ برتر باید نقشی به مراتب پررنگ‌تر در نفرات تیم ملی داشته باشد!

در چنین مواردی نباید نظرات فردی را دخیل کنیم .همان طور که گفتم من از همان ابتدای کار حامی اسکوچیچ بودم و به خاطر حمایت از این مربی مورد انتقاد هم قرار گرفتم ولی واقعیت ای مهم در این رابطه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: عقب‌نشینی فرهاد مجیدی مقابل سرمربی تیم ملی/ اعتراف می‌کنم تند رفتم!


 چه واقعیتی؟

تیمی که صدر جدول است باید تعداد بازیکنان مناسبی هم در اردوی تیم ملی داشته باشد به نظر من همین الان جای ۴ - ۵ بازیکن استقلال در تیم ملی خالی است.  واقعیت امر این است که یک سری افراد نباید روی نظرات دراگان اسکوچیچ تاثیر بگذارند.

یعنی افرادی غیر از اعضای کادر فنی تیم ملی روی نظرات سرمربی تاثیر می گذارند؟

بله، درست است که من الان در فوتبال سمتی ندارم ولی کاملاً اتفاقات را دنبال می‌کنم و با اهالی این رشته  در ارتباط هستم. به نظرم برخی افراد دنبال آن هستند تا روی  اسکوچیچ تاثیر بگذارند و در واقع می‌خواهند به او فشار بیاورند و سرمربی تیم ملی باید قاطعانه جلوی آنها بایستد. اگر روزی ببینم این فشارها زیاد شده مطمئن باشید اسامی افرادی که به فشار می آورند تا تاثیر گذار باشند را افشا می کنم.

فرهاد مجیدی هم در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مسابقه به شدت علیه دراگان اسکوچیچ مصاحبه کرد. نظرتان در مورد حرف‌های او چیست؟  

قبول دارم که برای تیم‌ملی خوشبختانه شرایط مناسب است ولی باید به سرمربی استقلال حق داد تا از شاگردان خودش دفاع کند. این مسئله اصلاً به معنای جنگ و جدال نیست بلکه باید در فضایی دوستانه عملکرد و توانایی های بازیکنان استقلال مورد بررسی قرار بگیرد و مطمئن هستم دراگان اسکوچیچ هم با استفاده از نقدهای فرهاد مجیدی و ترتیب اثر دادن به آنها از وجود استقلالی‌ها در دیدارهای بعدی استفاده خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان