تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

خرید سفته الکترونیکی کلید خورد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از فراهم شدن امکان خرید سفته به صورت اینترنتی و غیرحضوری از فردا و به صورت ۲۴ ساعته خبر داد.

خرید الکترونیکی سفته

رویداد۲۴ سامانه‌های کاربردی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز با حضور وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه به بهره برداری رسید که این سامانه‌ها در بخش‌های معاونت خزانه داری، معاونت اقتصادی و همچنین مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه تهیه و به کارگیری خواهد شد.

یکی از این سامانه‌ها، سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه است که در راستای قانون رفع موانع تولید و ظرفیت انتشار اوراق مالی اسلامی و اسناد تسویه خزانه در قوانین بودجه سنواتی طراحی شده است.

    هدف این سامانه شناسایی ثبت، پایش، گزارشگری بدهی ها و تسهیل تأمین مالی دولت و تسویه و تهاتر بدهی و مدیریت اوراق مالی است.

    بر اساس آمارها تا تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری بالغ بر ۱۴۴۸ سند به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال اوراق و اسناد مالی تسویه شده است.

    در این جلسه تاکید شد تمام دستگاه‌های کشور به سامانه مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت، دسترسی دارند تا بتوانند از این طریق اقدام کنند و دومین سامانه آغاز آزمایشی سامانه سفته و برات الکترونیکی است که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم و کسب و کارها به سفته و برات بوده تا بتوانند خدمات غیر حضوری دریافت کنند.

    احسان خاندوزی در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان با سایر اقدامات وزارت اقتصاد از چهار سامانه جدید این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف رونمایی شد که این سامانه‌ها با هدف کاربری با دستگاه‌های استانی و ملی طراحی و عملیاتی شده‌اند.


    بیشتربخوانید: چالش‌های قانون جدید چک برای مردم


    وی افزود: یکی از این سامانه‌ها در حوزه خزانه‌داری کشور و سامانه‌های دیگر در حوزه رصد بدهی‌های دولت و اوراق دولتی بوده و به دولت این جازه را می‌دهد که صفر تا صد بدهی‌های دولت و اوراق دولتی را رصد و پیگیری کند. همچنین این سامانه‌ها موضوع ارائه تسهیلات به بخش اشتغال را رصد می‌کنند و به دولت این امکان را می‌دهند که نظارت دقیقی دراین حوزه‌ها داشته باشند.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه از طریق این سامانه‌های جدید نظارت بر خط و آنلاین را برای دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده‌ایم ادامه داد: با رونمایی‌های امروز از سامانه‌های جدید خبر خوش ما این است که مردم از فردا می‌توانند به صورت اینترنتی و غیرحضوری و به صورت ۲۴ ساعته نسبت به خرید سفته اقدام کنند.

    خاندوزی درباره خرید غیرحضوری سفته و برات اظهار کرد: کاربران عمومی از هر کجایی که هستند و از منزل و محل کار خود بدون مراجعه به شعب یا واحدهای فروش سفته، امکان خرید سفته را خواهند داشت. همچنین امکان صدور هر پنج مرحله پس از فروش سفته هم بدون حضور به شعب بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود یعنی افراد می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین ظهرنویسی سفته را هم انجام دهند.

    وزیر اقتصاد با بیان این که در حال حاضر سه بانک دولتی خصوصی و قرض الحسنه این خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند گفت:‌ بانک ملی، بانک قرض الحسنه رسالت و بانک آینده از فردا به صورت برخط و ۲۴ ساعته سفته صادر می‌کنند. با صدور سفته الکترونیکی امکان جعل اسناد به صفر می‌رسد که این باعث گره‌گشایی بخشی از مسایل اقتصادی خواهد شد.

    منبع: ایسنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: سفته
    نظرات شما
    پیشخوان