تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

ورود واکسن نزده‌ها به مترو ممنوع

صداو سیما نوشت: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت از ورود افراد فاقد ماسک و واکسن نزده به مترو جلوگیری می‌شود.

ورود واکسن نزده‌ها به مترو ممنوع

رویداد۲۴ مهدی شایسته اصل با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا و قرارگاه مقابله با کرونا وزارت کشور در خصوص محدودیت‌های ویژه برای پیشگیری و کنترل بیماری او میکرون گفت: از هفته گذشته با جدیت و حساسیت بیشتری از ورود افراد فاقد ماسک به ایستگاه و واگن‌های مترو جلوگیری شده است و ماموران افراد فاقد ماسک را به محل‌های فروش ماسک هدایت می‌کنند.

شایسته اصل افزود: در آینده نزدیک با راه اندازی سامانه ایران من، افراد واکسن نزده از طریق کارت‌های بلیط متروشان و حتی با تهیه خرید بلیط‌های عادی شناسایی و از ورودشان به محدوده ایستگاه و سکو‌ها ممانعت بعمل می‌اید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکیدکرد: در ایستگاه‌های منتخب همچنان کار تزریق واکسن صورت می‌پذیرد و افرادی که تاکنون واکسن نزده اند برای بهره مندی از خدمات مترو حتما باید واکسن بزنند.

شایسته اصل گفت: مسافران واکسن‌گریز و یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند کد ملی و نامشان از طریق سامانه «ایران من» برای شرکت بهره برداری مترو ارسال خواهد شد و با اتصال این سامانه به سامانه فروش بلیت مترو این افراد امکان تردد در مترو را نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید:  زودتر کودکان را واکسینه کنید/ گرفتاری بالای اومیکرون در سنین زیر ۱۲ سال
مدیر عامل مترو تهران تاکید کرد: تا هفته آینده به دستور وزیر کشور و استاندار «سامانه ایران من» به سامانه فروش بلیت متصل خواهد شد.

شایسته اصل با بیان اینکه در خصوص هواساز‌ها هم اقدامات خوبی آغاز شده است گفت: فیلتر‌های هپا، اولپا در داخل قطار‌های مترو استفاده شده است تا هوا را فیلتر و هوای پاک در محیط دمیده شود. همچنین روش‌های ضد عفونی به روش کلد پلاسما یا پلاسمای سرد، اوزون، مواد ضدعفونی نانوسیلور در برخی خطوط و ایستگاه‌ها به صورت پایلوت در حال استفاده است و اگر نتیجه بخشی خوبی داشته باشد آن را برای سایر ایستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان