تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

کدام کشور‌ها بیشترین مرگ‌ومیر کرونایی را دارند؟

مجموع مبتلایان به بیماری کرونا (کووید-۱۹) در جهان تاکنون به ۴۰۳ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده؛ مرگ پنج میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۰۵ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۲۳ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۱۳۲ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

کدام کشور‌ها بیشترین مرگ‌ومیر کرونایی را دارند؟

رویداد۲۴ بر اساس آمار‌های رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۷۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۹۳۵ هزار قربانی در صدر فهرست کشور‌های درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۲.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۶.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۳۵ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می‌شود و هند با بیش از ۵۰۶ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.


روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۳۷ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشور‌های اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۱ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و نیز چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

ایران نیز با مجموع شش میلیون و ۶۹۶ هزار و ۹۲۷ ابتلا و ۱۳۳ هزار و ۱۶۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشور‌های دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار دارد.

در حال حاضر در ۲۶ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، ایران، کلمبیا، هلند، لهستان، مکزیک، اندونزی، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین، ژاپن، پرو، بلژیک، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک و کانادا نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان